ثور 11, 1397 08:46 Asia/Kabul
  •  دروغ گویی و فریبکاری فصل مشترک امریکا و اسراییل

بنیامین نتانیاهونخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شوی تبلیغاتی تازه خود علیه ایران، با نشان دادن عکسی از یک کمد پر از زونکن و کمدی دیگر مملو از سی‌دی مدعی شد که 55 هزار صفحه و 183 سی‌دی مدرک مستدل از تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی را در اختیار دارد و آن را در اختیار جامعه جهانی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گذاشته است.

زمانی که جورج بوش  رییس جهمور وقت امریکا موفق شد ذهن جهانیان را آنگونه به خود جلب کند که همه باورشان شود سلاح های کشتار جمعی در عراق   بشریت را تهدید می کند؛ شاید کمتر کسی تصور می کرد که دروغ گفتن به ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم برخی به اصطلاح سیاستمداران تبدیل شده است .   پیامد آن دروغ کثیف حمله به عراق بود  .

البته سال هاست که دروغ گویان گوش دنیا را با این حرف پر کرده اند که ایران قصد دستیابی به سلاح هسته ای دارد.  این دروغ پراکنی در حالیست که  افکار عمومی جهان می داند اسرائیل دستکم دویست کلاهک اتمی  در اختیار دارد .ادعای نتانیاهو تکرار همان ادعاهایی است که امریکایی ها پیشتر تحت عنوان فعالیت های هسته ای گذشته ایران موسوم به pmd ساخته بودند و در توافق برجام این پرونده توسط آژانس بسته شد.

 پس از  12سال دروغگویی و افترا زدن ؛مایک پمپئو رئیس سابق سازمان سیا و وزیر خارجه  جدید ترامپ در جلسه بررسی صلاحیتش به عنوان وزیر خارجه آمریکا به دروغ بودن این ادعا ها اعتراف کرد و گفت: «پیش از توافق هسته‌ای، هیچ نشانه‌ای مبنی بر حرکت  ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای در دست نبود و نشانه‌ای هم در دست نیست که بدون امضای برجام، ایران چنین توانی پیدا می‌کرده است».

نکته قابل تعمق این است که این ادعای نتانیاهو بلافاصله پس از سفر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی مطرح شد و نشان داد دست ترامپ خالی است و وی برای خروج از برجام نیازمند بهانه ای است.

«فدریکا موگرینی»  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در واکنش به این نمایش تبلیغاتی با تاکید بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در 10 گزارش پایبندی ایران به برجام را تائید کرده ، تصریح کرد ؛ نتانیاهو هیچ مدرکی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نکرده است.

ˈخوان گالمانˈ  تحلیلگر و نویسنده کوبایی چندی قبل در مقاله ای در روزنامه ˈگرانماˈ  ؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی را ˈدروغگوییˈ  فراموش کار توصیف کرد و نوشت :

 "نتانیاهو شش سال قبل  در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد که ایران تا تابستان آینده به مرحله 90 درصد غنی سازی اورانیوم یا به گفته خودش، ˈخط قرمزˈ می رسد ،در حالیکه او در سال 1996  گفته بود ایران بمب اتمی اش را ساخته است. "

نویسنده کوبایی خاطرنشان کرد: داستان خیالی نتانیاهو یادآور شوی کاخ سفید در سازمان ملل متحد برای توجیه حمله و اشغال عراق به بهانه پنهان کردن سلاحهایی شیمیایی و کشتار جمعی است که در آن، ژنرال کالین پاول وزیر خارجه وقت امریکا، مجموعه ای از عکسهای ماهواره ای جعلی را به عنوان مراکز ساخت بمب اتمی در عراق نشان داد و به بهانه آن، دهها هزار عراقی را کشت و میلیونها نفر را آواره کرد ولی بعد معلوم شد که همه این عکسها، جعلی و خیالی بوده و چنین سلاحهایی در عراق وجود ندارد. 

« ظریف» ، وزیر امور خارجه ایران هم دیروزدرپیامی توئیتری، نتانیاهو را به چوپانی دروغ گو تشبیه کرد و نوشت : «پسر بچه‌ای که نمی‌تواند از چوپان دروغ‌گو بودن دست بردارد، باز هم به سراغ عادت قبلی خود آمده است. او از فضاحت نشان دادن آن نقاشی در مجمع عمومی سازمان ملل درس نگرفت. »

این دروغ گویی ها توهین به شعور و آگاهی جامعه بین الملل است وزمان آن فرارسیده که به آن پایان داده شود .