ثور 24, 1397 10:43 Asia/Kabul
  • محکومیت گسترده اشغالگری رژیم صهیونیستی افقی نو برای فلسطین

در آستانه برگزاری تظاهرات‌ گسترده‌ در 46 کشور جهان در محکومیت اِشغال سرزمین فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی شدیدترین تدابیر امنیتی در کرانه باختری رود اردن و مرزهای نوار غزه را اتخاذ کرده اند.

همزمان با خیزش جهانی در حمایت از آرمان فلسطین ، مردم فلسطین نیز بطور گسترده خود را آماده تشدید اعتراضات علیه اشغالگران صهیونیست در آستانه هفتادمین سالروز فاجعه تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی کرده اند. عصام بکر ، هماهنگ‌ کننده گروه‌های فلسطینی در رام‌الله اعلام کرد که روز دوشنبه 14 مه در ۴۶ کشور جهان تظاهراتی در حمایت از فلسطین و محکومیت مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس برگزار می‌ شود.این درحالی است که صدها هزار فلسطینی قرار است روز دوشنبه  در کرانه باختری و نوار غزه تظاهراتی را در قالب تظاهرات بازگشت  در محکومیت روز نکبت ( سالروز اشغال فلسطین  و تاسیس رژیم صهیونیستی )  و در محکومیت اقدامات ترامپ  جهت انتقال سفارت آمریکااز تل آویو به قدس برگزار کنند. راهپیمایی‌های بازگشت از سی‌ام مارس آغاز شده و هر جمعه هزاران فلسطینی در مکان‌های متعددی در نزدیکی نوار  مرزی میان نوار غزه و اراضی اشغالی تجمع می‌کنند و خواستار بازگشت آوارگان فلسطینی‌ به روستاها و شهرهایشان هستند. این تظاهرات فلسطینی ها در چارچوب اقدامات مقاومتی کلان  فلسطینی ها یعنی انتفاضه سوم قابل ارزیابی است . انتفاضه سوم فلسطینی ها تنها یک هفته پس از اعلام تصمیم ترامپ برای قدس در اواخر سال 2017 آغاز شده است  . 

  در این زمینه تنها با گذشت یک هفته از تصمیم ضد فلسطینی ترامپ در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و بالا گرفتن اعتراضات فراگیر فلسطینی ها به این تصمیم ، «عبداللطیف القانوع » ، یکی از  سخنگویان  جنبش حماس از  آغاز انتفاضه سوم در سرزمین فلسطین خبر داد .  

تشدید موج اعتراض های مردمی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ درباره  قدس و گستره آن که به خیزش جهانی علیه عملکرد ضد فلسطینی ترامپ انجامیده است از ویژگی های انتفاضه سوم مردم فلسطین است. تحولات منطقه نشان می دهد که انتفاضه همچنان یکی از شاخصه های سیاسی فلسطین در مقابله با اشغالگران صهیونیست    محسوب می شود.  اکنون نیز که شعار انتفاضه سوم فلسطینی ها  "مقاومت تنها گزینه  آزاد سازی فلسطین و مقابله با توطئه ها درباره قدس " است انعکاس دهنده صریح پیام و پاسخ مردم فلسطین به اشغالگران قدس و فلسطین و حامیان آنها است .   تحولات فلسطین و روند مبارزات فلسطینیان نشان می دهد که دور جدید انتفاضه مردم فلسطین  به نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم فلسطین و توجه بیشتر جهانی به حقانیت مبارزات فلسطین در مقابله با رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده است .  این موضوع بیانگر ناکامی های اسرائیل و حامی اصلی آن یعنی آمریکا است که به انحاء مختلف از جمله درگیر کردن خاورمیانه با فتنه ها و توطئه های مختلف و با فضا سازی های مختلف درصدد تثبیت اشغالگری های رژیم صهیونیستی در منطقه بویژه در سرزمین فلسطین است .  نشست های مختلف بین المللی و منطقه ای در حمایت از مردم فلسطین و حرکتهای مختلف نمادین در حمایت از فلسطینی ها در اقصی نقاط جهان موید  واکنش های فراگیر اعتراضی به اشغالگری های رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم علیه فلسطینیان است .  تاکید ملت فلسطین  به استمرار انتفاضه جدید و موج رو به گسترش حمایت های مردمی از این انتفاضه و مخالفت با سیاست های آمریکا در باره فلسطین و قدس شریف معادلات آمریکا را برهم زده و بیش از پیش زمینه ناکامی سیاستهای آمریکا را در منطقه و جهان در پی خواهد داشت . 

کلیدواژه