دیدگاه رهبری؛ آزادی حتمی فلسطین، شکست قطعی آمریکا
(last modified 1397-02-28T05:06:42+00:00 )
ثور 28, 1397 09:36 Asia/Kabul
  •  دیدگاه رهبری؛ آزادی حتمی فلسطین، شکست قطعی آمریکا

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کردند: بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است و به توفیق الهی، فلسطین از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمریکا و اذناب آن درقبال حقیقت و سنت الهی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای روز پنجشنبه در محفل نورانی انس با قرآن کریم، با تأکید بر اینکه مشکلات کنونی دنیای اسلام ازجمله شرایط تأسف‌بار فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی بویژه در روزهای اخیر، نتیجه دوری امت اسلامی از قرآن است، تصریح کردند: آمریکا و بسیاری از دولت‌های غربی شریک جرم جنایات صهیونیست‌ها هستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امت اسلامی، دولت‌های اسلامی و حکومت‌های اسلامی باید درقبال جنایات صهیونیست‌ها موضع بگیرند.

مساله فلسطین، فصل مشترک امت و دولت‌های اسلامی است و توجه و حساسیت به آن، سیاست اصولی کشورهای اسلامی است. درمیان اما کوتاهی برخی کشورهای اسلامی، مسیر را برای صهیونیست‌ها هموار کرده است تا بیش از بیش رویکرد تروریستی خود را نمایان کنند. هفتادمین سالگرد «روز نکبت»، اوج وحشیگری اسرائیل را به نمایش گذاشت و آنچه این شرایط را فراهم کرد، سازش‌کاری برخی اعراب و حمایت آشکار دولت آمریکا از رژیم اسرائیل است.  حمایت سیاسی آمریکا از رژیم جنایتکار اسرائیل و همزمان آسوده خاطری این رژیم از محیط منطقه‌ای باعث شد، سالروز نکبت به دوشنبه‌سیاه تبدیل شود. 63 شهید و بیش از دو هزار زخمی در روز دوشنبه، 14 ماه مه، همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس‌اشغالی، برآیند همکاری مثلت شوم اسرائیل، آمریکا و اعراب سازش‌کار است.

«صالح النعامی» کارشناس مسائل سیاسی در مقاله‌ای که روزنامه قطری «العربی الجدید» منتشر کرد، نوشت: «آمریکا با سرپوش نهادن بر اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در سطح بین‌الملل، سبب شده است تا این رژیم، بهای سیاسی اندکی را به خاطر نقض آشکار حقوق بشر در سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی، پرداخت کند. محیط منطقه‌ای نیز، به اسرائیل اجازه داده است تا برای مقابله با تظاهرات بازگشت، بدون هیج نگرانی، از گزینه نظامی استفاده کند.»

روی آوردن رژیم صهیونیستی به گزینه نظامی، کارآمدی مقاومت فلسطین را نشان می‌دهد که امروز در قالب «تظاهرات حق بازگشت» در مرز باریکه غزه و فلسطین‌اشغالی به نمایش درآمده و  صهیونیست‌ها را به چالش کشیده است. تقویت روز افزون «جریان مقاومت فلسطینی»، معادلات رژیم صهیونیستی را با وجود حمایت آمریکا از این رژیم برهم زده است. انتقال سفارت آمریکا به قدس‌اشغالی درچارچوب طرح «معامله قرن» انجام شده که هدف نهایی آن حذف مقاومت و تشکیل کشور فلسطین به پایختی کلیت قدس است. هوشیاری مردم و مقاومت فلسطین اما افکار عمومی جهان را به این توطئه آگاه کرده و همین روشنگری و تاثیرگذاری تظاهرات حق بازگشت، باعث وحشت صهیونیست‌ها شده است. در همین زمینه؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از تظاهرات حمایت از قدس و تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تمجید کرد و گفت: «این تظاهرات گسترده باعث ترس و وحشت مقامات صهیونیست و بر هم خوردن معادلات آنان شده است.» 

باتوجه به اینکه صدای واحدی از جهان اسلام در حمایت از آرمان ملت فلسطین شنید نمی‌شود، مقاومت در اشکال مختلف آن حق قانونی ملت فلسطین در زمینه آزادسازی سرزمین خود، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به وطن‌شان است. درشرایطی که اسرائیل با همکاری آمریکا و برخی اعراب می‌کوشد این واقعیت‌ها را از بین ببرد، موضع‌گیری قاطع کشورهای مستقل اسلامی بیش از پیش نیاز است. درهمین چارچوب، امروز (جمعه)، استانبول؛ میزبان نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی است؛ موضع‌گیری صریح درباره مساله فلسطین، محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل در کشتار وحشیانه فلسطینیان و اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس، مورد انتظار افکار عمومی و ملت مظلوم فلسطین است. تحریم رژیم صهیونیستی و معرفی کردن آن به‌عنوان رژیمی جنایتکار مورد انتظار از کشورهای اسلامی در نشست استانبول است. علاوه بر این؛ «اسماعیل هنیه» در پیامی از سران کشورهای عربی و اسلامی خواست «جبهه‌ای عربی- اسلامی برای حمایت از فلسطین و مقابله با توطئه‌های طراحی شده برای حذف آن تشکیل دهند.»

کلیدواژه