امریکایی ها باید اعلام و اثبات کنند که برای اشغال افغانستان نیامده اند
(last modified 1397-03-01T09:39:31+00:00 )
جوزا 01, 1397 14:09 Asia/Kabul
  • امریکایی ها باید اعلام و اثبات کنند که برای اشغال افغانستان نیامده اند

امریکایی ها باید اعلام و اثبات کنند که برای اشغال افغانستان نیامده اند و از دیگر کشورها هم برای دستیابی به اهداف و شعارهای اعلام شده درخواست کمک کنند

کارشناس سیاسی- نظامی افغان تاکید کرد: امریکایی ها باید اعلام و اثبات کنند که برای اشغال افغانستان نیامده اند و از دیگر کشورها هم برای دستیابی به اهداف و شعارهای اعلام شده درخواست کمک کنند.

محمد امین زازی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به انتقاد نمایندگان پارلمان افغانستان از عملکرد امریکا و سایر غربی ها در این کشور گفت: جنگ افغانستان جنگ مجهولی است، امریکا و ناتو با شعار مبارزه با تروریزم و مواد مخدر و ایجاد حکومت داری خوب به افغانستان آمدند اما به این اهداف نرسیدند.

وی تصریح کرد: نه تنها این اهداف محقق نشد بلکه ناامنی بیشتر شد و گروه های دیگر تروریستی مانند داعش هم ظهور کردند، کشت مواد مخدر بیشتر شد و حکومت مقتدر و باثباتی هم بوجود نیامد.

این کارشناس افغان عنوان کرد: جنگ افغانستان جنگ افغان ها نیست بلکه جنگ قدرت های بزرگ است که در این کشور صورت می گیرد و بر مردم افغانستان تحمیل شده و علیه آن ها است.

به گفته زازی جنگی که هفده سال طول بکشد و دشمن نه تنها از بین نرود بلکه روز به روز قویتر شود سوال برانگیز است و سوال های زیادی در این رابطه وجود دارد که گروه های تروریستی از کجا تقویت و تجهیز می شوند و جنگ توسط چه کسانی مدیریت می شود هرچند مشخص است که مفتی های گروه های تروریستی از سوی قدرت های بزرگ رهبری می شوند، تحت فرمان آنان قرار دارند و پول و اسلحه در اختیارشان قرار می دهند.

این کارشناس سیاسی گفت: از سوی دیگر نیروهای خارجی طی سال های گذشته در حالی در افغانستان به دنبال تروریست ها بودند که اسامه بن لادن رهبر اسبق شبکه تروریستی القاعده در پاکستان پیدا شد و مخفیگاه ها و پناهگاه های تروریست هایی که در افغانستان دست به عملیات می زنند هم مشخص است.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای غربی در افغانستان سبب نگرانی کشورهای منطقه هم شده، اضافه کرد: اکنون امریکایی ها باید اعلام و اثبات کنند که برای اشغال افغانستان نیامده اند و از دیگر کشورها هم برای دستیابی به اهداف و شعارهای اعلام شده درخواست کمک کنند.

 

کلیدواژه