شخصیت، سیاست و رهبری امام خمینی (ره) متعلق به همه امت اسلامی است
(last modified Tue, 05 Jun 2018 10:23:53 GMT )
جوزا 15, 1397 14:53 Asia/Kabul

امام خمینی (ره) محدود به جغرافیای خاصی به نام ایران نیست بلکه رهبری، شخصیت و سیاست ایشان متعلق به همه امت اسلامی است

معاون شورای اخوت اسلامی افغانستان تاکید کرد: امام خمینی (ره) محدود به جغرافیای خاصی به نام ایران نیست بلکه رهبری، شخصیت و سیاست ایشان متعلق به همه امت اسلامی است.

مولوی عبدالقادر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: امام خمینی (ره) دارای فکر بسیار عالی و یک سیاستمدار پخته بود، در تاریخ بسیاری افراد انقلاب کردند اما بسیاری از انقلاب ها به نتیجه نرسید و ثمری نداشت، اما جوهری در سرشت امام خمینی (ره) وجود داشت که توانست این انقلاب را به درستی رهبری کند و به پیروزی برساند.

وی افزود: امام راحل (ره) در راستای وحدت، همگرایی و اخوت میان امت اسلامی تلاش کرد و این تلاش پر ثمر بود.

این عالم افغانستانی با اشاره به شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی که توسط امام بر سر زبان ها افتاد، گفت: در زمانی که امام خمینی دست به انقلاب زد جهان به دو قطب تقسیم شده بود، بخشی از جهان تحت سیطره ابرقدرت شرق یعنی شوروی سابق و بخشی تحت سیطره ابرقدرت غرب یعنی امریکا بود و گزینه سومی متصور نبود، اما امام خمینی (ره) با درایت و تسلط بر اوضاع و درک معنوی که داشت این شعار را مطرح کرد.

مولوی ابراهیمی اظهار کرد: ایشان تاکید داشت که باید بلوک دیگری تحت نام بلوک اسلامی در جهان ایجاد شود و با تلاش و همتی که داشت این ملحوظ را عملی کرد و در حالی که مردم از مبارزه در برابر استکبار ناامید بودند امام به مردم آگاهی بخشید و تاکید کرد که اگر به خدا توکل کنیم و مصمم باشیم می توانیم مبارزه کنیم و به پیروزی برسیم و تمام قدرت ها در برابر قدرت دین و اسلام عاجز هستند.

وی اضافه کرد: از پیامدهای دیگر قیام و انقلاب امام اخوت، برادری و یکپارچگی بود و به مردم اعلام شد که ما باید در برابر دشمنان در یک صف قرار بگیریم، به خواسته های خود اصرار بورزیم و به خواسته های نامشروع دشمنان نه بگوییم.

 

کلیدواژه