دیدگاه رهبری؛ نابودی رژیم صهیونیستی با همت ملت‌های مسلمان
(last modified 1397-03-26T10:11:36+00:00 )
جوزا 26, 1397 14:41 Asia/Kabul
  •  دیدگاه رهبری؛ نابودی رژیم صهیونیستی با همت ملت‌های مسلمان

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفیران کشورهای اسلامی به مناسبت عید سعید فطر، گفتند: رژیم صهیونیستی عامل اصلی ایجاد اختلاف در منطقه و درمیان کشورهای اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای روز جمعه در این دیدار یکی از مهمترین عوامل و عناصر شرافت و کرامت جامعه اسلامی و امت اسلامی را اتحاد و رفع اختلاف‌ها دانستند و تصریح کردند: «مشکل رژیم صهیونیستی، عدم مشروعیت است و رژیمی که بر پایه باطل تشکیل شده باشد، به توفیق الهی و با همت ملت‌های مسلمان، قطعاً نابود خواهد شد و از بین خواهد رفت.» رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کردند: همه تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی که با مشکل مشروعیت مواجه است، ماندگار نخواهد بود.

پس از اینکه با فتنه انگلیس، نطفه شوم رژیم صهونیستی در منطقه غرب آسیا کاشته شد، نکبتی در جهان اسلام شکل گرفت و سنگ‌‌بنای اختلاف و درگیری بین کشورهای اسلامی گذاشته شد. رژیم اسرائیل بر مبنای دروغ در سرزمین مادری فلسطینان ایجاد شد و این اقدام، به مهاجرت اجباری فلسطینیان، اشغالگری، جنایت‌های روزانه و اختلاف‌افکنی بین کشورهای اسلامی منجر شده است. اشغال سرزمین قدس به‌عنوان قبلگاه نخست مسلمانان، با هدف اختلاف‌افکنی بین مسلمانان انجام شد و این، ریشه در سیاست انگلیسی دارد و همچنان با گذشته هفتاد سال از حیات نامیمون رژیم اسرائیل به روش‌های مختلف ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی بر مبنای زور، تهدید و کشتار و اخراج یک ملت از سرزمین خود شکل گرفته است و درچنین شرایطی، مشروعیت‌سازی برای این رژیم با زور و کشتار امکان‌پذیر نیست. تداوم مقاومت فلسطینیان و شکست فرایند سازش، نشانه‌هایی دال بر ماندگاری نداشتن رژیم اسرائیل است. تلاش برای عادسازی برخی اعراب با اسرائیل درچارچوب طرح «معامله قرن»، باهدف مشروعیت‌سازی برای رژیم اسرائیل است. رژیمی که هیچ نسبت تاریخی با منطقه ندارد، با زور و کشتار نمی‌تواند، جغرافیای فلسطین را تغییر دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، نمی‌توان نقشه فلسطین را از حافظه تاریخیِ جغرافیای جهان حذف کرد.

«خاخام داوید وایس» سخنگوی گروه بین‌المللی یهودیان ضد صهیونیسم روز چهارشنبه در گفت وگو با «پرس‌تی‌وی»؛ تاکید کرد: «وجود اسرائیل نامشروع و خلاف تورات است. اساسا اشغال فلسطین خلاف دستور الهی و خلاف تورات است.» خاخام داوید وایس، سپس از مقاومت مردم مظلوم فلسطین حمایت و جنایت صهیونیست‌ها را در غزه محکوم کرد و گفت: «اسرائیل نه فقط موجودیتی غیرقانونی است، بلکه این رژیم به مردم ظلم می‌کند و فلسطینیان را می‌کشد.» 

موجودیت رژیم اسرائیل در گرو کشتار فلسطینیان است و این جنایت؛ این روزها در سایه خیانت برخی اعراب ابعاد جدیدی به خود گرفته است. همزمان با اشغالگری صهیونیست‌ها و نسل‌کشی مردم فلسطین در باریکه غزه، برخی اعراب سست عنصر با حمایت آمریکا با رژیم اسرائیل ارتباط برقرار و از انتقال سفارت آمریکا به قدس حمایت کردند. سازش اعراب با اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به قدس، فتنه جدیدی را درچارچوب «معامله قرن» دنبال می‌کند که پیامد آن کمتر از روز نکبت نیست و آن؛ فراموشی مساله فلسطین و قدس و مشروعیت‌سازی برای رژیم جعلی اسرائیل است. «شمرت مئیر» شرق‌شناس اسرائیلی درباره نقش عربستان در جریان معامله قرن، معتقد است: «معامله قرن، برنامه خاص دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای عملی کردن این طرح، طرف مهم را تشکیل می‌دهد.»

اما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: «سیاست امروز استکبار در منطقه، ایجاد شکاف و اختلاف میان مسلمانان و در میان آحاد مردم کشورهای اسلامی است و تنها راه مقابله با این سیاستِ آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها، شناخت طراحی دشمن و ایستادگی در مقابل آن است.» در این مسیر؛ همت و تلاش همه ملت‌های اسلامی ضروری است و صدای واحد در مساله فلسطین به منزله نقطه پایانی برای رژیم صهیونیستی است.

کلیدواژه