تلاش شهید توکلی در جهت اتحاد میان شیعه و سنی در هرات
(last modified 1397-04-03T12:45:42+00:00 )
سرطان 03, 1397 17:15 Asia/Kabul

محمد صالح سلجوقی نماینده در گفت و گو با رادیو دری:شهید توکلی عمری را در جهت اتحاد میان شیعه و سنی در هرات تلاش کرد.

گروه های هراس افکن با همکاری استخبارات خارجی وارد هرات شدند و می خواهند با ترور عالمان دینی آتش اختلاف میان شیعه و سنی را شعله ور کنند.

 

محمد صالح سلجوقی نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن محکوم کردن شهادت حجت الاسلام شیخ جعفر توکلی گفت: بسیار جای تاسف است که علمای ما این چنین مورد ترور گروه های هراس افکن قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: این گونه حوادث تصادفی اتفاق نمی افتد و بخشی از سناریو سیاسی و خطرناکی است که  برای برهم زدن اخوت برادران مسلمان افغانستان در ولایت هرات و سایر ولایات صورت می گیرد.

سلجوقی تصریح کرد: شیعه و سنی در ولایت هرات پیوند های عمیقی دارند و برقراری این پیوند ها بر اثر تلاش های عالمان دینی مانند شهید توکلی بوده است.

وی افزود گروه های هراس افکن با همکاری استخبارات خارجی وارد هرات شدند و می خواهند با ترور عالمان دینی آتش اختلاف میان شیعه و سنی را شعله ور کنند.

وی افزود: نباید ساده انگارنه به این گونه ترور ها نگاه کرد و باید کاملا هوشیار باشیم که اسیر توطئه دشمنان نشویم.

این نماینده مردم هرات خاطر نشان ساخت: مردم ولایت هرات در طول تاریخ شیعه و سنی در کنار هم ندگی کرده اند و در غم و شادی همدیگر شریک بوده و به شدت این گونه جنایت ها را محکوم می کنند.