سرطان 13, 1397 11:25 Asia/Kabul
  • ادعای حمایت ایران از اقدامات تروریستی ؛وارونه سازی  واقعیت ها

شنبه 9 سرطان ، یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار، به این اتهام که قصد حمله به گردهمایی منافقین در فرانسه را داشتند، توسط پلیس بلژیک بازداشت شدند.

یک دیپلمات ایرانی ساکن اتریش هم که ادعا شده با این زوج در ارتباط بوده نیز توسط مقامات آلمان بازداشت و یک نفر دیگر نیز در همین رابطه در فرانسه بازداشت شده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز /سه شنبه/ در واکنش به این ادعا تصریح کرد: 

سناریوی بی‌پایه و اساسِ دخالت دیپلمات ایرانی در یک اقدام غیرقانونی در یکی از کشورهای اروپایی، برای تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم و حساس طراحی و اجرا شده است."

این ادعا سازی در واقع بخشی از قطعات پازل هجمه تبلیغاتی و جنگ روانی است که  برای به حاشیه بردن سفر با اهمیت روحانی به اروپا طراحی شده است .

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران  که روحانی را در سفر به اروپا همراهی می کند، در اظهار نظری در این خصوص از همزمانی سفر رئیس جمهوری به اروپا و ادعای کشف یک توطئه! ابراز تعجب کرد.ظریف در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: "چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس جمهوری به اروپا یک عملیات ایرانی افشا و عوامل آن دستگیر می شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می کند و آماده همکاری با همه مقام های ذیربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می باشد."

 هجمه رسانه ای سازماندهی شده علیه ایران و حمایت از نمایش تروریست ها در پاریس در حالی صورت گرفت که منافقین در طول این سالها بیش از 17 هزار تن از شهروندان ایران را در عملیات های متعدد تروریستی به خاک و خون کشیدند.از دیدگاه طرحان این سناریو ؛ ادعا سازی هایی  در این سطح می تواند به منزله یک شوک بزرگ  بر ایران در مدار  "ایران هراسی" باشد .اهمیت این موضوع درشرایطی است که عربستان میلیاردها دلار برای شعله‌ور کردن جنگ و درگیری در سوریه، لیبی و یمن هزینه کرده‌  اما شکست سنگینی را متحمل شده است . ترامپ هم سعی دارد  در اقدامی سخیف با  باز گرداندن  تحریم ها؛ ایران را در  مقابل عمل انجام شده قرار دهد.

شاید در یک  جمع بندی بتوان گفت که این ادعا سازی ها  معنایش این است که توطئه های  نخ  نما شده در حال باز تکرار شدن هستند.اما به نظر می رسد آنچه اکنون جریان دارد،موضوعی فراتر از تکرار یک ادعا سازی است  . هدف این سناریو  درواقع گرفتن تاییدیه برای اقدامات زور گویانه و تصمیمات غیر متعارف و مطالبات  باج گیرانه  ترامپ از اروپاست  .

این ادعا زمانی کلید خورد که همه نگاه ها متوجه مذاکرات ایران و اروپا در سفر رییس جمهوری  ایران به سوییس و اتریش است  .

خبرگزاری های بزرگ همچون رویترز و فرانس پرس نیزسخنان و هشدارهای  «حسن روحانی »  را انعکاس دادند  که در آن  سیا ست های ضد ایرانی ترامپ و تاثیرات مخرب ان بر منافع دیگر کشورها  به شدت محکوم شده است .

متهم کردن ایران به دست داشتن در اقدامات  تروریستی را باید یک طنز تلخ دانست  .این ادعا در واقع  حرکتی  برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه سازی  واقعیت ها و دادن آدرس غلط در شناساندن  حامیان اصلی  تروریست هاست  .