ادامه کشتار مردم افغانستان ازسوی نظامیان آمریکایی
(last modified 1397-04-19T05:59:59+00:00 )
سرطان 19, 1397 10:29 Asia/Kabul
  • ادامه کشتار مردم افغانستان ازسوی نظامیان آمریکایی

همزمان با سفر "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا به افغانستان، در حمله نظامیان آمریکایی به سه ولایت لوگر ،خوست و ننگرهار در شرق افغانستان 22 غیر نظامی افغان کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که وزیرامورخارجه آمریکا دردیدار با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در کابل ادعا کرد، هدف آمریکا از ادامه حضور نیروهای این کشور در افغانستان کمک به برقراری صلح و ثبات در این کشور است .

این درحالی است که عملکرد نیروهای آمریکایی در افغانستان نشان می دهد، این نیروها خودبه عامل ناامنی و بحران دراین کشور تبدیل شده اندو با کشتار مردم این کشور همچنان جنایت می کنند.

این بدان معنا است که ادعای مقامات آمریکایی درباره روند صلح افغانستان و کشتار مردم این کشور نه تنها با هم تناقض دارد بلکه نشان می دهد که انان برای مردم افغانستان هیچ ارزشی قایل نیستند .دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا اخیرا به نظامیان این کشور مستقر در افغانستان اجازه داد تا در عملیات نظامی شرکت کنند . براساس گزارش های منتشر شده، نظامیان آمریکایی نیز با از سر گیری حملات هوایی وزمینی با ادعای مقابله با خشونت گرایان و تروریست ها کشتار غیر نظامیان افغان را آغاز کرده اند.

آمریکا در سال 2001 با حمله به افغانستان و اشغال این کشور خود به عامل ناامنی و تروریسم در این کشور تبدیل شده است. ایجاد زندان های پنهان از سوی نظامیان امریکایی و شکنجه افغانها،کشتن غیر نظامیان افغان با هدف سرگرمی و تفریح  و استفاده از بمب های ممنوعه تنها بخشی از جنایات نیروهای امریکایی در افغانستان در هفده سال گذشته بوده است   

حامد کرزی رییس جمهوری قبلی افغانستان 

"استفاده امریکا از بمب های ممنوعه قویا محکوم  است.این اقدام امریکا جنگ علیه تروریسم نیست بلکه استفاده غیرانسانی و بی‌رحمانه از افغانستان  برای آزمایش تسلیحات جدید و خطرناک است."

ادعای امریکا ،مقابله با تروریسم در افغانستان است اما نه تنها تروریسم در این کشور از بین نرفته بلکه به گفته مقامهای دولت افغانستان تعداد  گروههای تروریستی فعال در این کشور به بیش از بیست گروه  رسیده است .این بدان معنا است که امریکا به هیچ عنوان قصد برقراری امنیت و ثبات در افغانستان را ندارد بلکه با تداوم ناامنی و بحران در این کشور می کوشد ضمن توجیه ادامه حضور نظامیش در افغانستان انرا به پایگاه مهم در منطقه برای خود تبدیل کند .   

«رابرت فانتینا» r. fantyna کارشناس امریکایی

"این رفتار ریاکارانه، یک رفتار معمول از جانب سیاستمداران آمریکایی است. آن‌ها از سازمانهای  تروریستی حمایت می‌کنند  آن‌ها مدعی هستند که از حقوق مردم سراسر جهان برای حکومت بر خودشان حمایت می‌کنند، در حالی که حامی تروریسم و خشونت هستند."

در هر حال ،وزیر امور خارجه امریکا در حالی به افغانستان سفر کرد که عملکرد نیروهای نظامی امریکا در افغانستان به شدت زیر سوال است .زیرا بسیاری از ابعاد جنایات نیروهای امریکایی از جمله کشتار مردم ،تولید و قاچاق مواد مخدر و حمایت از تروریستها از جمله گروه داعش هنوز افشا نشده است اما رفتار امریکا در افغانستان کاملا تروریست پروری و دامن زدن به خشونت است که بیش از پیش خشم و نفرت مردم افغانستان را برانگیخته است .

کلیدواژه