آیین عبادی – سیاسی حج از دیدگاه رهبر معظم انقلاب
(last modified 1397-04-25T10:05:26+00:00 )
سرطان 25, 1397 14:35 Asia/Kabul
  •  آیین عبادی – سیاسی حج از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

در آستانه‌‌ ایام حج ابراهیمی و آغاز اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، دست اندرکاران و کارگزاران حج، صبح امروز (دوشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار ، حج را مظهر آمیختگی «معنویت و سیاست» و مهمترین ویژگی آن را اجتماع مسلمانان در زمان و مکان مشخص دانستند و گفتند: حج واقعی حجی است که از یک طرف همراه با برائت از مشرکین باشد و از طرف دیگر زمینه ساز وحدت و همدلی و یکصدایی مسلمانان شود.

ایشان با تأکید بر اینکه ضروری ترین نیاز امروز دنیای اسلام وحدت و یک‌صدایی است، به تمرکز دشمنان برای مقابله با مسلمانان به‌ویژه در موضوع فلسطین و در قضایای یمن اشاره و خاطرنشان کردند: اکنون امریکایی‌ها نام سیاست شیطانی خود درباره فلسطین را «معامله قرن» گذاشته اند اما بدانند که به فضل الهی، این معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و به کوری چشم دولتمردان امریکا، قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج بر موضوعاتی  تاکید دارد که برای گذر از چالش ها و مقابله با توطئه های  دشمنان ؛ حائزاهمیتی راهبردی است .

جمهوری اسلامی ایران ، درچهل سال گذشته ودر  تمام سال های مقاومت و بالندگی در برابر غرب و شرق سرخم نکرد واکنون نیز که امریکا رو در روی ایران ایستاده ، ملت ایران با عزمی قوی ، آماده مقابله با توطئه های امریکا ست . ملت ایران  با حضور پر رنگ و آگاهانه خود  خود درعرصه های مهمی  همچون راهپیمایی روز جهانی قدس  و آیین حج  این نقاط قوت را هر سال پر رنگتراز قبل به رخ دشمنان کشیده  وبه آنها نشان داده است که امت اسلام هرگز مرعوب تهدید ها و تحریم ها نخواهد شد و در مقابل دشمنان منفعلانه عمل نخواهد کرد.

بی تردید «جهان اسلام» بخشی مهمی از منظومه جهانی است. شرایط ظالمانه تحمیل شده بر امت اسلام باید بواسطه پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی تغییر کند .

تنها راه مقابله با این ظلم   تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های جهان اسلام و چشم ندوختن به بیگانگان است  .همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند  ملت فلسطین در مقابل این توطئه خواهد ایستاد و ملت‌های مسلمان نیز پشتیبان مردم فلسطین خواهند بود.  آنگونه که در بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره شد ،برخی دولت‌های اسلامی که هیچ اعتقادی هم به اسلام ندارند، به دلیل حماقت و جهالت و مطامع دنیوی پیشمرگ امریکایی‌ها شده‌اند اما به توفیق الهی، امت اسلامی و ملت فلسطین بر دشمنان خود پیروز خواهند شد و خواهند دید آن روزی را که ریشه رژیم جعلی صهیونیستی از سرزمین فلسطین کَنده شود.

بیانات  امروز رهبر معظم انقلاب از این دید گاه  حاوی نکات  مهمی در راستای  حفظ وحدت برای  مقابله موثر با توطئه های دشمنان است .

امریکایی‌ها می خواهند هزینه مقابله با جهان اسلام  را خودشان متحمل نشوند و آن را به دوش برخی دولتهای منطقه بیاندازند . نظام مستقل جمهوری اسلامی ایران اما با حضور مقتدرانه و نقش آفرینی خود در منطقه راه این توطئه ها را سد کرده است و اجازه نمی دهد که مثلث امریکا ؛ اسراییل و عربستان اهداف شوم خود یعنی  تجزیه  و ترسیم مرزهای  جدید در منطقه  را اجرا کنند.