ارتش ایران آماده مقابله با تهدید ها
(last modified Wed, 18 Jul 2018 05:54:15 GMT )
سرطان 27, 1397 10:24 Asia/Kabul
  • ارتش ایران آماده مقابله با تهدید ها

ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای  پیروزی انقلاب اسلامی همواره در همه صحنه‌های دفاع از مرزها و امنیت ایران و مقابله با دشمنان حضوری  مقتدرانه داشته است.امروز نیز ارتش ، قوی تر و با تجربه تر از قبل آمادگی پاسخ قاطع به هر تهدیدی را در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور دارد.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌‌ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شانزدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در تهران با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی قرار دارد، تاکید کرد: ارتش ایران، نه تنها آمادگی خود را حفظ می کند بلکه هر روز این آمادگی را افزایش می‌‌دهد.

طی سال های پس ازدفاع مقدس  نیروهای  ارتش وسپاه متناسب با نیازهای دفاعی با بکارگیری فناوری های نوین متعارف  وبرگزاری  رزمایش‌های منظم ، آمادگی های دفاعی و بازدارندگی خود را در مقابله با تهدید ها ارتقاء داده اند .

وضعیت فعلی منطقه نشان می دهد که تهدیدها در محیط پیرامونی ایران در  سال های اخیر در مقایسه با گذشته، به شدت افزایش یافته است . امریکا  تجاوز مستقیم در منطقه را در قالب اقدام پیشدستانه به اجرا گذاشته و علاوه بر فروش میلیارد ها دلار سلاح به کشورهای عربی منطقه، سیاست  مداخله مستقیم و حمایت از جنگ های نیابتی در منطقه را نیز در دستور کار قرار داده است .  

از اینرو گام هایی که ایران در عرصه  آمادگی های نظامی در بخش های مختلف برداشته است  در پاسخ به یک ضرورت است .

نیروهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال حاضر در عرصه های  نبرد زمینی، دریایی و هوا - فضا  با دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته دفاعی در شمار معدود ارتش های قدرتمند قرار دارند.

"ماکسیم شوچنکو "رییس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه می گوید : ایران توانمندترین ارتش منطقه خاورمیانه را دارد و نیروهای مسلح این کشور موفق به تولید انواع تسلیحات پیشرفته شده اند که در رزمایش های نیروهای ایرانی شاهد استفاده از آنها هستیم. وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایران در جنگ هشت ساله با عراق به تجربیات نظامی مهمی دست یافته است، به عنوان مثال به دستیابی موفق سپاه پاسداران به یک پهپاد آمریکایی در شش سال پیش اشاره و اظهار کرد: شکار هواپیمای پیشرفته ˈآر کیو-170ˈ این واقعیت را آشکارا نشان داد که توانمندی های نظامی- دفاعی ایران بخصوص در عرصه جنگ سایبری و الکترونیکی بسیار بالا است.

این اقتدار ،هیچگاه برای تجاوزو یا اشغالگری بکار گرفته نشده است .نیروهای مسلح ایران امروزه علاوه بر حفظ  امنیت و آرامش مرزهای ایران ، خواهان  امنیت  در منطقه نیز هستند .

 رهبر معظم انقلاب در سخنانی  در دیدار مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس «محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها»، گفتند:" با صراحت اعلام می کنیم جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که برای مقابله با کفر و استکبار، نیاز به حضور باشد، کمک خواهد کرد و در بیان این موضوع ملاحظه هیچ‌کس را نمی‌کنیم."

برهمین اساس  نیروهای مسلح ایران  آمادگی برای مقابله با  اقدامات تجاوز کارانه وبرهم زنند گان  امنیت ایران و  منطقه را در عالیترین سطح  در دستور کار قرار داده اند.