پاسخ ایران به تهدیدها؛ پشیمان کننده  خواهد بود
(last modified Wed, 25 Jul 2018 06:01:54 GMT )
اسد 03, 1397 10:31 Asia/Kabul
  •  پاسخ ایران به تهدیدها؛ پشیمان کننده  خواهد بود

"نیروهای مسلح ایران، هرگونه تهدید و در هر سطحی علیه ملت ایران را با پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده مواجه خواهند کرد."

سرلشکر "محمد باقری " رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز سه شنبه در پاسخ به تهدید های  رییس جمهور امریکا با این هشدار؛در بیانیه‌ای افزود: دشمنان به ویژه آمریکا که مراکز استقرار و منافع او در دسترس قدرت آشکار و پنهان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است با دم شیر بازی نکنند که با پاسخ غیر قابل تصور و در سطح بسیار وسیع در منطقه و جهان مواجه خواهند شد.

ترامپ  که به بیان  سخنان سخیف و بی محتوا مشهور است؛ در واکنش به هشدارهای رئیس جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: هرگز آمریکا را تهدید نکنید زیرا تاوان آن را خواهید داد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه (21 ژوئیه) گفته بود: رئیس جمهوری آمریکا بداند که ایران ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ بوده است و با دم شیر بازی نکند، چراکه پاسخ ایران پشیمان کننده خواهد بود.

پمپئو وزیر خارجه امریکا هم  یکشنبه  گذشته در سخنانی ضد ایران با هدف پنهان کردن نقش امریکا در حمایت از گروه های تروریستی و داعش در جنگ  عراق و سوریه، ایران را به دلیل حمایت از دولت قانونی سوریه و گروه های مقاومت مورد اتهام و تهدید قرار داد.

شکی نیست که  تهدید ها و دروغ سازی کاخ سفید ضد تهران ناشی از عدم شناخت دولت آمریکا از ظرفیت های ایران و تحلیل های غلطی است که بر اساس ان این گونه مواضع را اتخاذ می کند.

«دنیل لریسون» تحلیلگر آمریکایی طی یادداشتی می نویسد:" مردم ایران از دخالت آمریکا در امور داخلی ایران استقبال نخواهند کرد و در این کشور، درباره اینکه دخالت آمریکا در ایران به خاطر منافع واشنگتن است، هیچ توهمی وجود ندارد».

ملت ایران، آغازگر هیچ جنگی نبوده، اما آنگونه که رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران تصریح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم، مرزها، استقلال و انقلاب اسلامی لحظه ای تردید  نمی کند. در این راستا ایران  توانمندی‌ نظامی خود را در عرصه‌های زمینی، هوایی، پدافند هوایی و دریایی ارتقا داده و متناسب با انواع تهدیدات، تمهیدات لازم را اندیشیده است. این پیامی روشن به امریکا ومتحدان منطقه ای اش است. جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار صلح و ثبات و آرامش در منطقه بوده و به عنوان قدرت مسلط در خلیج فارس و تنگه هرمز، ضامن امنیت کشتیرانی در این آبراه حیاتی و اقتصاد جهانی بوده و قدرت اعمال هر تدبیری در این منطقه را نیز دارد.

البته هنوز کسانی هستند که به دولتمردان آمریکا  توصیه کنند که سعی نکنند ایران را  وادار به  پاسخ به اینگونه تهدید ها کنند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اخیرا دراظهاراتی با اشاره به این  نکته گفت؛ در یک سال و نیم اخیر، دولت جدید و ظالم آمریکا تلاش داشت تا ارتش این کشور را وادار به تهاجم نظامی ضد ایران کند اما فرماندهان ارتش آن کشورآمریکا جلوی آن را گرفته اند.

برخی در آمریکا تصور می کند که با تهدید و  تحریم  می تواند خللی  در عزم و اراده ملت ایران ایجاد کند، درحالی که گذشته ایرانیان نشان می دهد چنین تصوری باطل است. بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، یادآور این واقعیت و در عین حال هشداری جدی به خیالپردازی های دولتمردان آمریکاست.

کلیدواژه