تهدید نظامی ؛ هزینه های بسیار سنگین برای دشمنان ملت ایران به دنبال خواهد داشت
(last modified 1397-05-06T05:17:19+00:00 )
اسد 06, 1397 09:47 Asia/Kabul
  • تهدید نظامی ؛ هزینه های بسیار سنگین برای دشمنان ملت ایران به دنبال خواهد داشت

"در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران، تهدیدها و تحریم های دشمنان به اوج خود رسیده، اما تنها تهدیدی که آن را عملی نمی کنند، تهدید نظامی است، چرا که هزینه های بسیار سنگین برای آن ها دارد و جنگ نرم آن ها را نیز برهم خواهد زد."

سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری»  ،فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران طی سخنانی در جمع دانشجویان بسیجی  در تهران،  با تاکید بر این  نکته  تصریح کرد:

"اگر توانمندی‌های سپاه به گوش رئیس‌جمهور ماجراجوی آمریکا برسد، هرگز از این غلط ‌ها نخواهد کرد و به این باور خواهد رسید که تهدید نفتی نیز به‌راحتی قابل پاسخگویی است."

اظهارات فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،پاسخی صریح به محاسبات غلط امریکاست که  تصور می کند ایران مرعوب تهدید های نظامی و یا تسلیم  فشار اقتصادی امریکاخواهد شد  .امریکا بر اساس تحلیلی غلط  امیدوار بود که با دروغ پراکنی و تهدید  می تواند  تغییری در معادلات منطقه ایجاد کند .اما در این زمینه با یک واقعیت  انکار ناپذیر مواجه است  . این واقعیت ؛  اقتدار و نقش انکار ناپذیر ایران در حفظ امنیت منطقه است . ایران اکنون یک وزنه مهم و ثبات دهنده در منطقه است و در حفظ امنیت جمعی در منطقه و تضمین امنیت  تنگه هرمز بعنوان یک آبراه مهم  اقتصادی نقشی کلیدی ایفا می کند . به عبارتی دیگر ،ایران قدرت مسلط  ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز است اما این تسلط  به معنای  تضمین  امنیت کشتیرانی در این آبراه حیاتی و اقتصاد جهانی بوده است .

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در تحلیلی روشن  در این زمینه  می گوید : ایران بارها اعلام کرده‌ که حضور بیگانگان نه تنها باعث برقراری امنیت نمی‌شود، بلکه امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

نگاهی به تاریخ منطقه  نشان می هد حضور  غرب در خلیج فارس در هر شرایطی با  اهداف استعماری  همراه بوده است  از زمان حضور استعماری بریتانیا در منطقه وپس از آن با ورود نظامی امریکایی ها به منطقه  ؛ خلیج فارس پیوسته  دستخوش  توطئه ها و اختلافات منطقه ای  بوده است و آنها  چیزی جز  نا امنی  به منطقه نیآوردند . در حالیکه  امنیت  فقط با حضور کشورهای منطقه تامین می‌ شود.

شکی نیست که نیروی ها مدافع ایران  قدرت اعمال هر تدبیری در این منطقه را دارند وهرگونه تهدید و در هر سطحی علیه ملت ایران را با پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده مواجه خواهند کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران  هفته گذشته خطاب به آمریکایی‌ها و در پاسخ به اینکه آنها گفته‌اند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود گفت: رئیس جمهوری آمریکا بداند که ایران ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ بوده است .

بدیهی است بهره مندی از منافع و دستاوردهای حاصل از تامین امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق آن، شمال اقیانوس هند و دریای عمان توسط ایران، شامل همه کشورها می‌شود.