اسد 16, 1397 12:30 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت ترانسپورت افغانستان با پردستاورد خواندن سفر وزیر ترانسپورت به تهران گفت "صادرات کالاهای افغانستان از طریق بندر چابهار به کشورهای دیگر ،یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر بود و از این پس افغانستان می تواند کالاهای خود را از طریق بندر چابهار ایران به هند و کشورهای دیگر صادر کند .

حکمت الله قوانچ در مصاحبه با برنامه انعکاس رادیو دری افزود " ایران یکی از همسایه های خوب افغانستان بوده است زیرا با گذشت هر سال حجم تجارتی دو کشورافزایش پیدا می کند .

وی تصریح نمود: در دیدار وزیر ترانسپورت افغانستان و وزیر وزیر راه و شهرسازی ایران توافق شد تا ضمن همسان سازی هزینه های ترانسپورت ، تسهیلات لازم نیز برای گسترش همکاریها مهیا شود .

سخنگوی وزارت ترانسپورت افغانستان  گفت "مقامات ایران و افغانستان هر سه یا چهار ماه دیدار می کنند تا با رفع  مشکلات ترانزیتی و ترانسپورتی ، تسهیلات لازم را برای سرمایه گزاران فراهم بسازند.

قوانچ تاکید کرد" یکی از دستاوردهای خوب حکومت وحدت ملی در سه سال اخیر ، موافقتنامه چابهار هست زیرا رابطه با کشورهای همسایه و منطقه و حتی اروپا را تقویت می کند .

وی عضویت افغانستان در سازمان حمل و نقل  منطقه ای  و بین المللی تیسکا را از دیگر توافقات این سفر اعلام کرد و گفت " با موافقت ایران قرار شد مکتوب کتبی به وزارت خارجه آذربایجان فرستاده شود تا افغانستان عضویت سازمان تیسکا را به‌دست

 

 

 

کلیدواژه