اسد 18, 1397 17:35 Asia/Kabul

رئیس عواید وزارت مالیه افغانستان گفت: هدایت خاص رئیس جمهور افغانستان این است که به کمکهای خارجی متکی نباشیم و بودجه را از طریق عواید داخلی تامین کنیم.

حبیب زدران در مصاحبه با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن بیان این مطلب افزود: عوائد ما در سال گذشته 152 میلیارد افغانی  بود ولی امسال تاکنون 169 میلیارد افغانی  عوائد داشتیم  یعنی بیشتر از آن چیزی که به جامعه جهانی وعده داده بودیم .

وی تصریح نمود: عوائد امسال حدود 5/173 میلیارد افغانی پیش بینی شده هست که انشاء الله طی پنج ماه و نیم باقی مانده بالاتر از آن جمع آوری خواهیم شد.

رئیس عواید وزارت مالیه افغانستان اظهار کرد: کسانی که مالیات خود را در زمان مقرر نمی پردازند اول به آنها استحضاریه می دهیم و بعد از آن حسابهای بانکی شان را می بندیم .

وی افزود "اگر باز هم درموعد مقرر از پرداخت مالیات خودداری نمودند ممنوع الخروج می شوند و در نهایت جوازهای تجارت شان را لغو می کنیم و و آخرین اقدام، فروش دارایی هایشان بر اساس فیصله محکمه است

زدران تصریح نمود : طی چند سال گذشته متأسفانه به علت جمع آوری نادرست عوائد، فرهنگ مالیات دهی در افغانستان بسیار پایین بوده است وتلاش ما این هست که در بخش  بلند بردن فرهنگ مالیه دهی  سرمایه گزاری کنیم زیرا کشورهایی هستند که منبع دیگری ندارند و فقط بر اساس مالیات ، زیر بناهای خود را می سازند.

وی بیان کرد: ما باید به مردم آگاهی دهیم که مالیه آنها در کجا مصرف می شود و چرا آنها باید مالیات خود را بپردازند.

 

 

کلیدواژه