دانش آموزان مهاجر بدون محدودیت در مدارس ایرانی ثبت نام می شوند
(last modified 1397-05-20T07:16:49+00:00 )
اسد 20, 1397 11:46 Asia/Kabul

مسول امور تحصیلی مهاجران و اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان مهاجر بدون هرگونه محدودیتی در مدارس ایرانی ثبت نام می شوند

مسول امور تحصیلی مهاجران و اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان مهاجر بدون هرگونه محدودیتی در مدارس ایرانی ثبت نام می شوند.

مهدی امینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، برای سومین سال متوالی دانش آموزان مهاجر که فاقد هرگونه مدرک اقامتی هستند، با همراه داشتن برگه حمایت تحصیلی اتباع خارجی به مراکز بهداشت معرفی و بدون هیچ محدودیتی در مدارس ایرانی ثبت نام می شوند.

وی افزود: حتی اتباع خارجی دارای گذرنامه که مهلت اعتبار اقامت آن ها گذشته با همان سررسیدهای معرفی که از اداره گذرنامه و نیروی انتظامی دریافت می کنند در مدارس ثبت نام می شوند و هیچ مشکلی در زمینه ثبت نام آن دانش آموزان دارای کارت آمایش، گذرنامه و برگه های معرفی، وجود ندارد.

مسول امور تحصیلی مهاجران و اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با برداشته شدن محدودیت ثبت نام دانش آموزان در برخی نواحی مشهد عنوان کرد که قبلاً محدودیتی برای ثبت نام دانش آموزان در نواحی 3 و 6 مشهد وجود داشت و برای ثبت نام باید از اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی معرفی نامه دریافت می کردند اما این محدودیت برداشته شده و ثبت نام انجام می شود.

به گفته امینی دانش آموزان مهاجر همچنان بدون هرگونه محدودیتی می توانند در مسابقات قرآنی، فرهنگی، ورزشی و المپیادها شرکت کنند. ثبت نام آن ها در مدارس نمونه و تیزهوشان هم مانند دانش آموزان ایرانی است و در سال های گذشته دانش آموزان افغانستانی از بهترین دانش آموزان در مدارس تیزهوشان بوده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 76 هزار داش آموز مهاجر افغانستانی در مدارس خراسان رضوی در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند که 16 هزار نفر از آنان دانش آموزان بدون مدرک می باشند.

 

کلیدواژه