هیچ اقدام رسمی در مورد تقرر جمعه خان همدرد به عنوان والی هرات انجام نشده است
(last modified 1397-05-21T09:55:07+00:00 )
اسد 21, 1397 14:25 Asia/Kabul
  • هیچ اقدام رسمی در مورد تقرر جمعه خان همدرد به عنوان والی هرات انجام نشده است

هیچ صحبت و اقدام رسمی در مورد تقرر جمعه خان همدرد از فرماندهان سابق حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به عنوان والی هرات انجام نشده است

دیپلمات سابق و آگاه امور سیاسی افغان گفت: هیچ صحبت و اقدام رسمی در مورد تقرر جمعه خان همدرد از فرماندهان سابق حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به عنوان والی هرات انجام نشده است.

احمد سعیدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه ها مبنی بر اینکه رئیس جمهور غنی در نظر دارد آقای همدرد را به عنوان والی هرات تعیین کند گفت: این اخبار واقعیت ندارد و تاکنون فرمانی مبنی بر اینکه جمعه خان همدرد به عنوان والی هرات مقرر شود امضا نشده است.

وی در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر طرح این مساله در دیدار حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان و اسماعیل خان والی اسبق هرات و از فرماندهان سابق جهادی و عدم موافقت اسماعیل خان با آن هم گفت: زمانی که حنیف اتمر به منزل اسماعیل خان آمده شخصاً در آنجا حضور داشته و موضوع جمعه خان همدرد اصلاً مطرح نشده است.

این آگاه سیاسی عنوان کرد: به نظر نمی رسد که رئیس جمهور آقای همدرد را به عنوان والی هرات تعیین کند اگر هم چنین شود مشکلاتی بوجود خواهد آمد. مردم هرات به این مساله رضایت ندارند و طبیعی است وقتی راضی نباشند مشکل ساز خواهد بود.

سعیدی یادآور شد که دو نفر از نزدیکان گلبدین حکمتیار از سوی رئیس جمهور به عنوان سناتورهای انتصابی تعیین شدند و امین کریم از اعضای ارشد حزب اسلامی حکمتیار به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور تعیین شد، حکمتیار هم از مخالفت ها با حکومت دست کشیده و در کنار دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اظهارات حکمتیار که گفته بود در کنار احزاب سیاسی می ماند تا خواسته هایش برآورده شود عنوان کرد: گلبدین حکمتیار در حال حاضر حزب رسمی ندارد و یک شخص عادی است بنابراین اظهاراتش هم ارزش رسمی ندارد.

 

کلیدواژه