اتهام سازی های موهوم ؛استراتژی امریکا علیه ایران
(last modified Mon, 20 Aug 2018 05:09:39 GMT )
اسد 29, 1397 09:39 Asia/Kabul
  • اتهام سازی های موهوم ؛استراتژی امریکا علیه ایران

 "اظهارات مداخله جویانه  ترامپ رییس جمهور آمریکا و به تبع وی ، پمپئو وزیر امور خارجه آن کشور از طریق تریبون های رسمی و فضای مجازی بالاخص توئیتر در خصوص نقض حقوق اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران، اشک تمساح ریختنی بیش نیست".

 این موضع گیری صریح  ،بخشی از بیانیه کلیسای آشوری کلدانی تهران است که اخیرا در پاسخ به اتهام سازی های امریکا مبنی بر نقض حقوق اقلیت های دینی در ایران منتشر شد .

در ادامه اتخاذ این مواضع قاطعانه ؛ نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی ایران هم روز یکشنبه با صدور بیانیه ای، تاکید کردند: سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره حقوق اقلیت های دینی در ایران، انطباقی با واقعیت های موجود ندارد و تنها در راستای تبلیغات سیاسی و ضد ایرانی بیان شده است.

در این بیانیه آمده است: ایران از نظر آزادی های انجام مناسک دینی، حقوق اجتماعی و آزادی های فرهنگی اقلیت های دینی در زمره کشورهای جهان است که در آن بستری مناسب برای همزیستی مسالمت آمیز و رشد و بالندگی پیروان ادیان گوناگون توحیدی مهیا است.

اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده  در ایران مانند سایر شهروندان از حقوق  کامل شهروندی برخوردارند. اصل چهارم قانون اساسی رعایت حقوق شهروندی اقلیت های دینی را مورد تاکید قرار داده است .

براین اساس اقلیت های دینی رسمی  در ترکیب مجلس ایران  5 کرسی نمایندگی دارند.

امریکا در حالی این اتهام سازی ها را وسیله سوء‌استفاده از موضوع حقوق بشرقرار داده است که  چهره واقعی  حقوق بشری اش پشت نقابی از تزویر پنهان شده است. 

«عطا بهرامی» کارشناس مسائل سیاسی در این زمینه می گوید: "متاسفانه در فرهنگ امریکایی حتی در برخی کلیساها که باید منادی توحید و برابری باشند؛ تبعیض نژادی و پایین بودن سیاهان و رنگین پوستان را پذیرفتند. در حالی که در حقوق بشر اسلامی مطلقا فرقی بین رنگ، نژاد، زبان و غیره قایل نیستیم و همه آدم ها را دارای یک سرشت میدانیم که دارای حقوق مشخصی هستند."

«رابرت بریفالت» Briffault, Robert مردم‏ شناس ومحقق انگلیسی درعلوم تاریخ ،می گوید :

"آرمان‌های آزادی برای همه افراد بشر، برادری انسان‌ها، برابری انسان‌ها و دولت مبتنی بر شورا و آرای عمومی ـ آرمان‌هایی که الهام‌بخش انقلاب فرانسه و اعلامیه حقوق و راهنمای شکل‌گیری قانون اساسی آمریکا بود و مبارزات استقلا‌ل‌طلبانه را در کشورهای آمریکای لاتین برانگیخت ـ ابداعات غرب نبوده است. منشأ و منبع این آرمان‌ها در قرآن کریم است. این آرمان‌ها عمدتاّ همان‌هایی است که روشنفکران اروپایی قرون وسطا، طی چندین قرن، از طریق کانال‌های مختلفی، چون مسلمانان اسپانیا و سیسیل و جنگ‌های صلیبی، از اسلام گرفته بودند" .

واقعیت این است که دولت امریکا  برغم انکه تبعیض و رفتارهای نژاد پرستانه  بر جامعه این کشور سایه انداخته است  ؛  خود را در جایگاه مدعیان و منتقدان حقوق بشر می داند.  این مدعیان حقوق بشر  حتی حاضر نیستند نگاهی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کنند که  بندهای آن بر احترام به حقوق بشر و ادیان الهی  تاکید دارد .

"اسماعیل فاروقی "استاد ادیان دانشگاه در امریکا می گوید:

"برای شهروندان غیر مسلمان در قلمرو دولت اسلامی, حق گسترش ارزشهای هویتی در چارچوب قانونی همگانی وجود دار و برای آن شهروند غیر مسلمان نیز, مانند این حق, نگهداشته شده است."

انچه باید مورد پرسش و نقد قرار گیرد ؛ سکوت مطلق دولت آمریکا در قبال پایمال شدن حقوق انسان ها در عربستان و بحرین، نسل کشی و کشتار زنان و کودکان در  یمن و غزه و  حمایت امریکا از رژیم نژاد پرست اسراییل است که  به روشنی بیانگر پایبند نبودن سران آمریکا به  موازین حقوق بشر است.