تلاش برای گسترش روابط نیک بین دو ولایت همجوار فراه و خراسان جنوبی
(last modified 1397-06-05T13:40:03+00:00 )
سنبله 05, 1397 18:10 Asia/Kabul

هدف از سفر هیات مسوولان ولایت فراه به ولایت خراسان جنوبی تلاش برای گسترش روابط نیک بین دو ولایت همجوار است

شهردار شهر فراه افغانستان هدف از سفر هیات مسوولان این ولایت به ولایت خراسان جنوبی را تلاش برای گسترش روابط نیک بین دو ولایت همجوار دانست.

عبدالرحیم اسحاق زی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی رادیو دری به بیرجند گفت: این سفر تحت ریاست والی ولایت فراه و بر اساس حکم رئیس جمهور افغانستان انجام شد که در جریان آن مسوولان دو ولایت در مورد مشکلاتی که تاجران ایرانی و افغانستانی برای تردد و انجام تشریفات گمرکی داشتند به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: هیات بازدیدی هم از نقاط مرزی، گمرک و پایانه ماهی رود داشتند، مسایل و مشکلات از نزدیک مشاهده شد و مسوولان مربوطه دو ولایت در مورد آن ها به گفت و گو پرداخته و راه های حل را جستجو کردند. نظر طرفین این بود که مشکلات موجود باید مشخص شوند، برای رفع آن ها تلاش صورت بگیرد و سهولت های لازم برای تاجران فراهم شود.

اسحاق زی در مورد آسفالت جاده یکصد و پنجاه کیلومتری از مرز ماهی رود تا شهر فراه هم گفت که جمهوری اسلامی ایران انجام آن را به عهده گرفته و صحبت هایی در این زمینه انجام شد تا کار آن آغاز شود.

شهردار فراه اظهار کرد: در رابطه با مسایل شهری هم فردا با شهردار بیرجند نشست داریم و در مورد فعالیت های شهرداری و زمینه های همکاری شهرداری های فراه و بیرجند بحث و تبادل نظر خواهد شد.  

اسحاق زی یادآور شد که مسوولان دولت جمهوری اسلامی افغانستان به گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور همسایه افغانستان و ایران تاکید دارند.

وی ضمن قدردانی از مهمان نوازی مسوولان ایرانی گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران احساس بیگانگی نمی کنیم زیرا هر دو کشور اسلامی، هم دین، هم فرهنگ و هم زبان هستند، تعداد زیادی از افغان ها برای سال ها در ایران زندگی کرده اند و مشترکات فراوان مردم دو کشور را به هم نزدیک کرده است.

 

کلیدواژه