سنبله 19, 1397 13:47 Asia/Kabul

مراسم گرامیداشت هفته شهید در افغانستان باید مطابق شأن شهدا برگزار شود

کارشناس و روزنامه نگار افغان تاکید کرد: مراسم گرامیداشت هفته شهید در افغانستان باید مطابق شأن شهدا برگزار شود.      

محمد حکیم نظری پریانی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به مراسم بزرگداشت هفته شهید و سالگرد شهادت احمد شاه مسعود (قهرمان ملی افغانستان) گفت: این بزرگداشت تجلیل از شهدا و یکی از مردان با شهامت افغانستان و یادآور مبارزاتی است که مردم افغانستان در برابر کمونیزم و ظلم داشتند.

مدیر مسوول روزنامه ماندگار در رابطه با راهپیمایی و رژه موترهای رنگ پاشی شده و تیراندازی هوایی در خیابان های کابل توسط گروهی که خود را طرفداران احمد شاه مسعود می خوانند هم اظهار داشت: راهپیمایی مدنی حق شهروندان است اما اینکه عده ای سبب ترس و وحشت مردم شوند امر ناپسندی است و تلاش های زیادی هم برای جلوگیری از چنین اقداماتی شده که البته تاکنون به جایی نرسیده است.

وی افزود: مشخص نیست که این برنامه از سوی چه کسانی راه اندازی می شود، ممکن است بخشی از آن خودجوش و به نوعی ابراز احساسات باشد و بخشی هم ممکن است برنامه ریزی شده و با هدف ایجاد هرج و مرج باشد که به هر صورت اینگونه حرکت های خشن قابل تائید نیست.

نظری پریانی عنوان کرد: هفته شهید به منظور پاسداشت شهدایی نامگذاری شده که جان خود را برای دفاع از مردم فدا کرده اند و در برابر کمونیزم و تروریزم بین المللی جنگیدند و به نوعی سپاسگذاری از احمد شاه مسعود است که جان خود را فدای کشورش کرد بنابراین از این هفته باید بصورت شایسته تجلیل شود.

وی اضافه کرد: کسانی که خود را پیروان احمد شاه مسعود می دانند باید خلق و خو و رفتار خود را هم به وی شبیه کنند و مردانگی، شهامت و نظم وی را سرمشق خود قرار دهند نه اینکه به نام مسعود حرکت هایی صورت بگیرد که در تضاد با اندیشه های او قرار داشته باشد.

 

کلیدواژه