اظهار امیدواری به عملی شدن وعده های صدراعظم جدید پاکستان در قبال افغانستان
(last modified 1397-07-08T14:22:32+00:00 )
میزان 08, 1397 18:52 Asia/Kabul
  • اظهار امیدواری به عملی شدن وعده های صدراعظم جدید پاکستان در قبال افغانستان

صدراعظم جدید پاکستان به وعده های خود در قبال افغانستان عمل کرده و مانند اسلاف خود خلاف وعده هایش عمل نکند

کارشناس سیاسی افغان اظهار امیدواری کرد: صدراعظم جدید پاکستان به وعده های خود در قبال افغانستان عمل کرده و مانند اسلاف خود خلاف وعده هایش عمل نکند.

دکتر سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به ابراز تمایل عمران خان صدراعظم جدید پاکستان برای برقراری روابط نیک با افغانستان گفت: پاکستانی ها هیچ گاه به وعده های خود در قبال مسایل افغانستان عمل نکرده اند اما امیدواریم در افکار و اندیشه های عمران خان تغییراتی بوجود آمده باشد و مانند دیگر سیاستمداران پاکستان خلاف وعده های خود عمل نکند.

وی افزود: در سال های گذشته مقامات پاکستانی این مساله را که آن ها از تروریست ها حمایت می کنند، رد می کردند اما امروز این موضوع کاملاً آشکار است و جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که پاکستان خاستگاه و محل پشتیبانی تروریزم بین المللی است.

به گفته این کارشناس سیاسی اگرچه مقامات پاکستان تاکنون در قبال افغانستان به خوبی عمل نکرده اند و علاوه بر صدور تروریست ها به خاک افغانستان، نیروهای نظامی پاکستانی هم اقدام به حملات موشکی به افغانستان و کشتار مردم کرده اند امید می رود که آقای عمران خان این مسایل را در نظر داشته باشد و روابط نیک و حسنه ای را با افغانستان برقرار کند که به نفع خود پاکستانی ها هم می باشد.

مظفری یادآور شد اگرچه سازمان استخبارات ارتش پاکستان (آی اس آی) در برنامه ریزی های سیاسی این کشور نقش اساسی دارد اما مقامات پاکستانی باید بدانند آتشی را که به راه می اندازند دامن خودشان را هم خواهد گرفت و این به نفع خودشان هم می باشد که دست از حمایت تروریست ها و اقدامات تروریستی در کشورهای دیگر بردارند.

 

کلیدواژه