میزان 09, 1397 09:50 Asia/Kabul
  • پاسخ موشکی ایران به سرکردگان جنایت تروریستی اهواز

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد دوشنبه از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات ، توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

در این حمله موشکی یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران، با چند فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریستها در کشور سوریه (منطقه البوکمال در شرق فرات) را هدف قرار داد.

عناصر گروه های تکفیری «الاحوازیه» و داعش که مورد حمایت لندن و ریاض هستند ، روز شنبه 31 شهریور ماه  22 سپتامبر با حمله تروریستی  به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزارمی شد ؛ 25 نفر را شهید و ده ها تن را  زخمی کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداراخیر جمعی از ورزشکاران مدال‌آور و غرورآفرین ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی، با اشاره به حادثه تروریستی روز شنبه در اهواز گفتند ؛ این کار بزدلانه کار همان افرادی است که هر جا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند، امریکایی‌ها نجاتشان می‌دهند و دستشان در جیب سعودی و امارات عربی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل حادثه تلخ اهواز خواهیم داد.

حمله تروریستی در شهر اهواز در شرایطی که داعش و گروه های تروریستی تکفیری  ضربات سنگینی را در عراق و  سوریه متحمل شده اند  ؛ اهداف حامیان تروریست ها و تحرکات  آنها علیه ایران را  آشکار ساخت .  یکی از اهداف راهبردی امریکا علیه ایران به چالش کشاندن ایران در مقابل تهدید های تروریستی و امنیتی است .

متحدان منطقه ای امریکا که  سابقه حمایت از القاعده، طالبان، صدام و افراط‌گرایان را در کارنامه دارند ؛اکنون با حمایت از گروه های تروریستی بدنبال نا امن کردن ایران هستند.نقش عربستان سعودی  در این زمینه کاملا اشکار و همسوبا اهداف امریکا و اسراییل در منطقه است.

نشریه انگلیسی ایندیپندنت  چندی قبل  گزارش داد :

".... ارتباط روشنی میان سازمان‌های مروج خشونت و تامین مالی آنها از سوی عربستان وجود دارد. "

« محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه ؛در مصاحبه با شبکه «سی‌.ان.ان» با اشاره به نقش مخرب عربستان در نا امن کردن منطقه گفت :

« شاهد هستیم که عربستان سعودی عملا پرداخت دستمزد بیشتر به این گروه‌ها را به انجام حمله [به ایران] مشروط کرده‌اند. ولی‌عهد عربستان سعودی یک سال و نیم پیش علنا اعلام کرد که آن‌ها جنگ را به داخل ایران می‌کشانند.»

طرحان این پروژه اما باید بدانند  که ایران به این شرارت ها پاسخی محکم و خرد کننده می دهد و همه عناصری را  که بدنبال  ماجراجویی و نا امن کردن ایران هستند ؛پشیمان خواهد کرد .سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکسال پیش  نیز در پاسخ  به حمله تروریستی  عناصر داعش  در تهران ،  با 6 فروند موشک، مقر آنها در دیرالزور هدف قرار دادو نشان داد که شرارت ها ی عناصر تروریستی را محکم و کوبنده پاسخ خواهد داد . حمله موشکی بامداد امروز سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به مقر سرکردگان جنایت  تروریستی اهواز در شرق فرات نیزدر همین راستا انجام شد .