میزان 14, 1397 11:34 Asia/Kabul
  •  امریکا ؛ تکرار سناریوی حمایت ایران از تروریسم

دولت آمریکا ، در اقدامی فریبکارانه با انتشار سند موسوم به «راهبردملی مبارزه با تروریسم»  باردیگر جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم معرفی کرده است.

در این سند  با اشاره به اینکه آمریکا با تهدید «گروه‌های تروریستی افراط‌گرای اسلامی» روبرو است، ادعا شده است: «ما همچنان با تهدیدات ایران، یعنی مهمترین حامی دولتی تروریسم، از طریق شبکه جهانی عوامل ایران و حمایت جاری این کشور از مجموعه‌ای از گروه‌های تروریستی، روبرو هستیم.»

این سند از حزب‌الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی مورد حمایت ایران یاد کرده و مدعی شده که جمهوری اسلامی از این گروه و گروه‌های دیگر برای «گسترش نفوذ  در عراق، لبنان، اراضی فلسطینی، سوریه، یمن و بی‌ثبات‌سازی کشورهای رقیب» استفاده می‌کند.

این راهبرد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا آن را «جامع و کامل‌ترین راهبرد مبارزه با تروریسم» آمریکا توصیف کرد، در حالی منتشر شده است که پیشتر ؛ مقام‌های آمریکایی و رسانه‌های این کشور به نقش این کشور در رشد و قدرت گرفتن القاعده، داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی اذعان کرده‌اند.

جمعی از کارشناسان اطلاعاتی آمریکا دسامبر ۲۰۱۷درنامه‌ای به ترامپ با ابراز نگرانی نسبت به اظهارات دولت او که ایران را حامی اصلی تروریسم می‌خواند، تاکید کردند که حامی تروریسم اکنون عربستان است نه ایران و دولت امریکا خود سابقه حمایت ازگروهای تروریستی علیه ایران دارد.

" رضا مقدسی "، تحلیل گر و کارشناس مسائل غرب آسیا  ، در مصاحبه ای با اسپوتنیک  در باره اینکه چه دلایلی پشت این اتهامات آمریکا وجود دارد ، می گوید :

"یکی از دلایلی  که ایران متهم به تروریسم می شود، موضوع توجیه بدعهدی های آمریکا در رابطه توافق هسته ای و برجام است . آمریکایی ها باید به نوعی رفتار زشت و ناپسند خودشان را توجیه بکنند و چه بهانه ای روشن تر از بهانه حمایت از تروریسم است! "
این در حالیست که در حملات تروریست ها در ایران  از جمله در حمله تروریستی اخیر در شهر اهواز ،رد پای  امریکا و ایادی منطقه ای اش به چشم می خورد. 

امریکا و شرکایش  نه تنها هیچ اقدام عملی برای مبارزه با داعش و گروهک های تروریستی انجام نداده اند بلکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم تسلیحات نظامی برای تروریستها تامین کردند.

رجب طیب اردوغان  رییس جمهوری امریکا روز پنج‌شنبه در بخشی از سخنانش  در مجمع جهانی رادیو و تلویزیون ترکیه در استانبول  اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا 19هزار کامیون حامل اسلحه و مهمات را به گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه رسانده است.

"شان نیلر" مولف کتاب “حمله بی امان” که به جزئیات عملیات های ستاد مشترک عملیات های ویژه امریکا در سی سال گذشته می پردازد به همین نکته اشاره کرده و با بیان اینکه امریکا نام گروهک تروریستی منافقین را با اهداف سیاسی  از فهرست گروهای تروریستی امریکا خارج کرد می نویسد ، امریکا تروریست ها را  مورد حمایت قرار داده تا علیه ایران فعالیت کنند.

کاخ سفید در واقع  به دنبال توجیه مداخلاتش در منطقه ؛ تشدید خصومت ورزی علیه ایران ورسیدن به اهداف اش در منطقه است . سند راهبرد ملی مبارزه  تروریسم ترامپ  نیز برهمین مبنا تنظیم شده است .

در واقع آنگونه که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی  تأکید کردند ؛ هدف استکبار، ضربه زدن به عناصر اقتدار ایران اسلامی است. ایشان گفتند: "استقرار و ثبات اجتماعی، امنیت و وحدت ملی، پایبندی به اصول و مبانی انقلاب ادامه حرکت پیشرفت رو به توسعه علمی، گسترش و تعمیق فرهنگ انقلابی و اسلامی، پیشرفت دفاعی و موشکی و حضور در منطقه، عناصر اقتدار جمهوری اسلامی است و دشمنان به دنبال ضربه زدن به این عناصر قدرت هستند."