نام نویسی بیش از 300 هزار نفر در سماح
(last modified Thu, 11 Oct 2018 08:01:11 GMT )
میزان 19, 1397 12:31 Asia/Kabul
  • نام نویسی بیش از 300 هزار نفر در سماح

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تاکنون 310 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین از طریق سامانه "سماح" نام نویسی کردند، افزود:​ از این تعداد 205 هزار نفر روادید دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، شهریار حیدری با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود:دفاتر صدور موقت عراق از روز شنبه در 20 منطقه کشور مستقر شده اند که نسبت به پارسال حداقل 8 دفتر اضافه شده است.

وی ادامه داد: همچنین 4 کنسولگری عراق در استان های کرمانشاه ، خوزستان ، تهران و مشهد وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین در چارچوب اساسنامه خاص فعالیت می کند، افزود:7 قرارگاه این ستاد در 7 نقطه راهبردی مستقر است که به صورت ترکیبی در حوزه امنیت ،​تامین معیشت و استقرار مواکب و درمانگاه ها فعالیت می کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه با عراق سه هفته پیش تفاهمنامه ای با حضور وزیر کشورمان در بغداد امضاء شده است، گفت: این تفاهمنامه 9 فصل و 71 بند دارد و حمل و نقل ، اسکان ، تغذیه ، درمان و امنیت از جمله سر فصل های این تفاهمنامه است.

وی تاکید کرد: دو کشور برای پذیرایی از زائران اربعین آمادگی کامل دارند.

حیدری با اشاره به اینکه کاهش هزینه های زائران از سیاست های ستاد مرکزی اربعین است ، افزود: تاکنون حدود هزار جلسه در سطح کشور برگزار کردیم و همه تلاش ما این بود که خدمات مناسب در همه زمینه ها برای زائران فراهم شود.

وی ادامه داد: بر اساس توافق با بانک مرکزی، زائران برای هزینه های روادید به جای دلار ، ریال می پردازند.

 

کلیدواژه