اربعین توسعه دهنده جبهه ضدظلم در جهان است
(last modified Thu, 11 Oct 2018 08:17:26 GMT )
میزان 19, 1397 12:47 Asia/Kabul
  • اربعین توسعه دهنده جبهه ضدظلم در جهان است
    اربعین توسعه دهنده جبهه ضدظلم در جهان است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت : زیارت حسینی تمام آزادی خواهان که در صدد دفاع از مظلوم هستند را گرد هم می آورد و یک جبهه بین المللی برابر ظلم ایجاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت: «سالانه کنگره بین المللی بنام حج تشکیل می شود و همین مسئله در مورد اربعین وجود دارد؛ یعنی آنچه در روایات نسبت به این زیارت مردم را ترغیب می کند، گریه بر اباعبدالله الحسین-ع- و تشکیل جلسات [حاوی اهداف بلند است].»

وی یکی از اهداف اربعین را برگرفته از زیارت اربعین دانست و در این باره گفت: «حسین بن علی-ع- جان خود را در این مسیر فدا کرد تا مردم از گمراهی و جهالت نجات یابند و این هدفی مهم در حوزه زیارت امام حسین-ع- و بویژه اربعین است.»

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: «روایات نیز این مهم را به ما می نمایاند که اگر صحبت از پیاده روی است، قصد این نیست که جمعیت مقداری پیاده روی کنند و باز گردند؛ بلکه هدف گذاری در پیام های عاشورا، همان پیام های اربعین حسینی است.»وی آزادگی را یکی از شعارهای عاشورا برشمرد و افزود: «آگاه ساختن مردم برای جبهه گیری برابر ظلم و ستم و فرهنگ شهادت و جانبازی از دیگر ویژگی های عاشوراست.

حجت الاسلام قاضی عسگر گفت: «شیعیان، برادران و خواهران اهل سنت، مسیحیان و ارامنه و حتی افرادی که به دین خاصی اعتقاد نداشته باشند، در اربعین حضور می یابند [چون پیام های حسینی را دریافت کرده اند].»نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  افزود: «آیا تا کنون شنیده اید هیچ مرجع تقلیدی بگوید مسیحیان، ارامنه و... به اربعین نیاید؟ در حالیکه اهل کتاب حق ورود به مکه و مدینه را ندارند؛ اما اربعین، عاشورا و زیارت حسینی می خواهد تمام آزادی خواهان که با ظلم و ستم می جنگند و در صدد دفاع از مظلوم هستند را گرد هم آورد و یک جبهه بین المللی برابر ظلم ایجاد کند و این ادعا نیست.

کلیدواژه