سنبله 30, 1395 17:18 Asia/Kabul
  • بیانات رهبر معظم انقلاب درتبیین واقعه غدیر

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ،از عید غدیر به عنوان «عید بزرگ الهی» یاد کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز سه شنبه در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید غدیر خم ، با تبریک این عید بزرگ به مسلمانان به بیان اهمیت واقعه تاریخی غدیر از ابعاد مختلف پرداختند .

ایشان با اشاره به برخی تعابیر که از عید غدیر به عنوان «عید بزرگ الهی» یاد کرده اند، گفتند: علت این تعابیر، رویداد بسیار مهمی است که در ماجرای غدیر محقق شد و آن، تعیین ضابطه و قاعده‌ی حکومت در اسلام است . این ضابطه ، همان امامت و ولایت در جامعه اسلامی است که به دستور خداوند و به وسیله پیامبر اسلام(ص) اعلام شد.

ایشان حفظ وحدت در دنیای اسلام را نیز یک مولفه مهم دراعتلای جهان اسلام خواندند و تاکید کردند، تحریک احساسات دیگر فرق اسلامی به اسم شیعه، درواقع «شیعه انگلیسی» بوده و نتیجه آن، ظهور گروههای خبیث و مزدور وابسته به امریکا و سرویس جاسوسی انگلیس همچون داعش و النصره است که جنایات و ویرانی های زیادی را در منطقه به راه انداخته اند. نگاهی به گذشته نشان می دهد ،قدرتهای استثمار گر در طول تاریخ ضربه های سختی به اسلام وارد کرده اند .تاریخ دراین زمینه سندی گویاست . تقابل با اسلام به شیوه های مختلفی دنبال شده و یکی از این شیوه ها نفوذ در اندیشه های مذهبی مسلمانان و ایجاد تفرقه میان آنها است.

این مشکلات از دیرباز بستری برای نفوذ بیگانگان فراهم کرده و زمینه های همگرایی کشورهای اسلامی را از میان برده است . امروز نیز تاریخ در حال تکرار است . قدرت های سلطه جو و در راس آنها آمریکا با همان انگیزه های استعماری درصدد تضعیف کشورهای اسلامی هستند واز تروریسم و افراط گرایی از نوع داعش ، به عنوان وسیله ای برای ایجاد اختلاف و نابودی مسلمانان استفاده می کنند .

ایران اسلامی امروز هدف شماره یک دشمنان در همه عرصه ها از جنگ نرم تا فشار اقتصادی و تحریم و تهدید های نظامی قرار گرفته است . هدف این خصومتها این است که نظام جمهوری اسلامی را از مدار ایستادگی در مقابل نظام سلطه وحرکت در مسیر حاکمیت الهی خارج سازد . هدفی که دشمنان ایران و به تبع آن دشمنان اسلام ، دنبال می کنند ضربه زدن به ارکان نظام مبتنی بر عدالت و ولایت است . این توطئه به دلیل اینکه ایران اسلامی متکی بر ارزش های الهی ، اراده قوی و جوانان به عنوان سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی است ، راه به جایی نبرده است . رهبر معظم انقلاب درعین حال خاطرنشان ساختند ، یکی از اهداف دشمن که در شرایط کنونی بسیار مهم است ، اخلال در اقتصاد ایران با هدف ایجاد نارضایتی مردم ازنظام اسلامی است .

توجه به این نکات کلیدی درکنار ظرفیت های عظیم دین اسلام ،بیانگر آن است که گرچه دشمن دربسیاری از توطئه هایش شکست خورده است ، اما نباید از داشتن آمادگی های لازم برای پاسداری از نظام و ارزش های الگو گرفته از ولایت بر حق امیرالمومنین ، غفلت کرد. توجه به اهدافی همچون تحقق اقتصاد مقاومتی اکنون همان اندازه اهمیت دارد که آمادگی نظامی در دفع تهدید ها و پاسخ به متجاوزان حائز اهمیت است . از اینرو رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان به تأکید های مکرر خود بر تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کردند در چنین شرایطی ، وظیفه دولت، مجلس و مسئولان بخشهای مختلف و همچنین آحاد مردم ، برنامه ریزی واقدام در نقطه‌ی مقابلِ هدف‌گیری دشمن است.

 

 

کلیدواژه