میزان 23, 1397 16:55 Asia/Kabul
  •  تفاهم ایران با عراق برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین

سرپرست سازمان اورژانس ایران از امضای تفاهم نامه با وزارت بهداشت عراق به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایسنا، «پیرحسین کولیوند» به همکاری دوجانبه ایران و عراق برای تشکیل کارگروه مشترک بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: متخصصان بهداشتی ایران که برای مدیریت و پیشگیری از بیمارهای واگیر در عراق حضور دارند با تیم های عراقی به صورت مشترک، بر خدماتی که در ایام اربعین و مسیر راهپیمایی اربعین مورد نیاز است، نظارت دارند.

سرپرست سازمان اورژانس ایران با بیان اینکه متخصصان ایرانی در چهار مرکز بهداشت و درمان نجف، کربلا، سامرا و کاظمین حضور پیدا می‌کنند، گفت: پزشکان متخصص ایرانی در رشته‌های مختلف از جمله قلب، داخلی، طب اورژانس، ارتوپدی، مغز و اعصاب، جراح عمومی نیز به منظور کمک و تسریع در ارائه خدمات پزشکی که توسط هلال احمر ایران در عراق ارائه می‌شود، به بیمارستان‌های عراق اعزام می‌شوند.

کولیوند همچنین گفت: نیروهای بهداشتی و اورژانس ایران در مرزهای شرقی و غربی مستقر هستند تا سلامت زائران ایرانی و کشورهای همسایه از جمله پاکستان و افغانستان، تامین شود.

20 صفر 1440 هجری قمری (8 عقرب)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

طبق آمار رسمی منابع عراقی حدود 14 میلیون زائر در پیاده روی زیارت اربعین سال 2017 شرکت کردند.

 

کلیدواژه