دشمنان داخلی و خارجی در ترور جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه قندهار دست داشتند
(last modified 1397-07-28T13:17:41+00:00 )
میزان 28, 1397 17:47 Asia/Kabul

دشمنان داخلی و خارجی و استخبارات برخی کشورهای منطقه در ترور جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه ولایت قندهار دست داشتند

کارشناس و پژوهشگر سیاسی افغان تاکید کرد: دشمنان داخلی و خارجی و استخبارات برخی کشورهای منطقه در ترور جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه ولایت قندهار دست داشتند.

دکتر سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به ترور جنرال عبدالرازق فرمانده پلیس قندهار در جلسه امنیتی با حضور والی  و برخی از شخصیت های قندهار و نیز جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو گفت: دشمنان داخلی و خارجی افغانستان در نتیجه دسیسه و توطئه آقای عبدالرازق را به شهادت رساندند.

وی افزود: یقیناً استخبارات منطقه، دشمنان داخلی، ستون پنجمی ها و خارجی ها در برنامه ریزی این قتل دخیل بوده اند، به هر صورت دست های پنهانی وجود داشته که احتمالاً به مرور زمان افشا خواهند شد.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: شهادت جنرال عبدالرازق فرمانده پلیس ولایت قندهار افغانستان ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر بویژه در مناطق جنوبی افغانستان است. امنیت قندهار و اطراف آن مرهون فداکاری، ایثار، شهامت و شجاعت وی بود که توانست با ابتکار، تلاش، پایگاه مردمی و حب وطنی که داشت امنیت را به قندهار بازگرداند و به دشمنان ظالم پاسخ های دندان شکنی داده بود.

به گفته مظفری تبعات منفی نبود جنرال عبدالرازق از هم اکنون آشکار است اما حکومت وحدت ملی افغانستان باید با برنامه های سنجیده شده و به کارگیری فرزندان شایسته بتواند در برابر دشمنان دین و وطن بایستد.

وی اضافه کرد: امتیاز جنرال عبدالرازق، صداقت، امانت داری و دفاع از خاک وطن به قیمت جانش بود که محبت وی را در دل مردم جا داده بود. مردم مشاهده می کردند که با روحیه وطن دوستی، ایمان و صداقت از آرمان های شهدا و خاک وطن دفاع می کند و هیچ گاه تحت تاثر تهدید و فعالیت های دشمنان قرار نمی گیرد در حالی که بارها هدف حملات تروریستی نافرجام قرار گرفته بود.

 

کلیدواژه