ورود بیش از 33 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) به ایران
(last modified Sun, 21 Oct 2018 05:18:13 GMT )
میزان 29, 1397 09:48 Asia/Kabul
  • زائر پاکستانی
    زائر پاکستانی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان(جنوب شرق ایران) گفت: از ششم سپتامبر تا 19 اکتبر، بیش از 33 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) از طریق پایانه مرزی "میرجاوه" وارد ایران شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی خانقائی» مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ایران روز شنبه در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه افزود: تا کنون سی و سه هزار و 572 زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) از طریق پایانه مرزی میرجاوه، وارد ایران شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  28 درصد افزایش داشته است.
در همین زمینه، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر فراهم کردن تسهیلات خدماتی و رفاهی زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) تاکید کرد.
استان سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای مرکزی، اروپا و نیز کشور عراق است؛ مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زائران پاکستانی برای رسیدن به کربلا باز شده است.
زائران پاکستانی در راه رسیدن به کربلا در عراق، یک شب را در استان سیستان و بلوچستان ایران سپری می کنند.
بیستم ماه صفر 1440 هجری قمری (30 اکتبر 2018) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است. میلیون‌ها زائر  از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می شوند.

 لینک پخش زنده کربلای معلی   phttps://alkafeel.net/live/index.php?live=39&lang=p

کلیدواژه