آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران افغانستانی اربعین حسینی در مرز دوغارون
(last modified 1397-07-29T14:42:02+00:00 )
میزان 29, 1397 19:12 Asia/Kabul

برای استقبال و خدمت رسانی به زائران افغانستانی اربعین حسینی در جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل وجود دارد

فرمانده هنگ مرزی شهرستان تایباد استان خراسان رضوی از آمادگی کامل برای استقبال و خدمت رسانی به زائران افغانستانی اربعین حسینی در جمهوری اسلامی ایران خبر داد.   

سرهنگ کاظم صمدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: هنگ مرزی تایباد در ابتدای مرز مشترک بین ایران و افغانستان در دوغارون، آمادگی کامل برای میزبانی زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در اربعین حسینی را دارد.

وی افزود: مرزبانان، مردم غیور و شیفتگان خدمتگزاری به زائرین اربعین حسینی در مرز دوغارون منتظر زائران عزیز کشور دوست، برادر و مسلمان افغانستان هستند تا با تمام توان از آنان استقبال کنند و ما میزبانی این زائرین را برای خود افتخار می دانیم.

به گفته فرمانده هنگ مرزی شهرستان تایباد امسال با توجه به تدابیر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موکب هایی در مسیر حرکت زائرین اربعین حسینی برپا شده و موکبی هم در مرز دوغارون برای میزبانی زائرین افغانستانی پیش بینی شده که از طریق جمهوری اسلامی ایران به عتبات عالیات مشرف می شوند، آمادگی کامل هم در محل مرز دوغارون برای پذیرایی و اقدامات سریع اداری و قانونی لازم وجود دارد.

صمدی یادآور شد ملاقات هایی بین مرزبانان ایران و افغانستان برگزار شده تا زائرین عزیز بتوانند بدون معطلی عبور کنند و آمادگی داریم در هر ساعت از شبانه روز پذیرای زائرین عزیز باشیم، امکان استراحت و خدمات دهی به زائرین هم در کل مسیر فراهم است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هم مشکل خاصی برای عبور زائرینی که هنگام شب به مرز می رسیدند وجود نداشت و نیروهای مرزبانی دو کشور آمادگی کامل برای خدمت داشتند، اظهار کرد: در برخی موارد هماهنگی برای ورود انجام نشده بود که بصورت فوری اقدام می شد اما امسال پیش بینی همه اقدامات برای رفاه حال زائرین شده است.

 

کلیدواژه