عقرب 03, 1397 11:06 Asia/Kabul
  • بازدید سفیر ایران در بغداد از گذرگاه مرزی مهران
    بازدید سفیر ایران در بغداد از گذرگاه مرزی مهران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد آخرین وضعیت گذرگاه مرزی مهران، زرباطیه و شرایط استقبال از زائران اربعین حسینی را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا، «ایرج مسجدی» روز چهارشنبه به همراه «کاظم العقابی» رئیس مرزبانی کل عراق، ضمن بررسی آخرین وضعیت و شرایط این گذرگاه و مسائل مربوط به تردد و ارائه خدمات به زائران اربعین، گفت: دولت عراق برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم تلاش می کند و جمهوری اسلامی ایران نیز برای تسهیل هر چه بیشتر امور زائران با برادران عراقی خود همکاری دارد.

سفیر ایران در بغداد همچنین با اشاره به فرهنگ مهمان نوازی مردم عراق و بسیج امکانات در موکب های عراقی و مشارکت موکب های ایرانی در این امر، از همه دست اندرکاران اربعین قدردانی کرد.

مسجدی در دیدار با فرماندهان امنیتی و انتظامی ایران و نیروهای الحشد الشعبی عراق مستقر در مرز مهران - زرباطیه با آنان درخصوص آخرین اقدامات و هماهنگی ها برای تامین امنیت زائران گفت و گو کرد.

«کاظم العقابی» رئیس مرزبانی کل عراق با بیان اینکه ایران تنها کشوری بود که در جنگ با داعش به یاری عراق آمد، افزود: ملت عراق به خدمت زائران حسینی و به ویژه زائران ایرانی افتخار می کند. 

20 ماه صفر 1440 هجری قمری (30 اکتبر 2018)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا می‌شوند

کلیدواژه