عقرب 03, 1397 11:38 Asia/Kabul
  • راهپیمایان حسینی
    راهپیمایان حسینی

شهر بغداد با رسیدن زائران پیاده استان‌های دیاله و صلاح الدین، حضور پررنگ ایرانیان و بسته شدن مسیر حرکت زائران به روی خودروها در سطح این شهر، چهره اربعینی به خود گرفت.

به  گزارش روز پنج شنبه ایرنا، موکبدارانی که در طول روزهای گذشته در مسیر حرکت زائران در سطح شهر بغداد، موکب های خود را دایر کرده بودند، از نیمه شب چهارشنبه با از راه رسیدن زائران، با بانگ آشنای «هلا بالزوار» (زوار خوش آمدید) به استقبال آنها شتافتند.

زائران پیاده مناطق شمالی بغداد همه ساله از دو نقطه وارد پایتخت می شوند و سپس در بخشی جنوب شهر در منطقه «الدوره» به هم متصل می شوند  و از آنجا 110 کیلومتر راه را پیاده تا کربلا طی می کنند.

اولین حرکت پیاده روی زائران از اول صفر در منطقه «راس البیشه» از توابع استان بصره جنوبی ترین نقطه عراق در 600 کیلومتری جنوب کربلا آغاز شده و برخی از این زائران بعد از دو هفته پیاده روی، توانسته اند خود را به نجف و کربلا برسانند.

همزمان با آماده شدن بغداد برای خروج زائران پیاده پایتخت، نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی ویژه ای را در مسیر حرکت زائران اتخاذ کرده اند.

عراق در اربعین سال 2017 شاهد حضور بیش از 13.5 میلیون زائر عراقی و اتباع دیگر کشورها از جمله حدود دو و نیم میلیون ایرانی بود. 

بیستم ماه صفر 1440 هجری قمری برابر با 30 اکتبر2018 میلادی، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یارانش در صحرای کربلا است.

کلیدواژه