عقرب 05, 1397 14:49 Asia/Kabul

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی لحظه به لحظه به خیل عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مرزهای عراق افزوده می شود

مسوول موکب سیدالشهدا مربوط به ستاد اربعین مهاجران افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران  در مرز شلمچه گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی لحظه به لحظه به خیل عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مرزهای عراق افزوده می شود.

سید عبدالحمید رفعت در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: در گذرگاه شلمچه هم تعداد زیادی از مهاجرین افغانستانی و اتباع دیگر کشورهای خارجی حضور یافته اند، تعداد زیادی از مرز عبور کرده و تعداد قابل توجهی نیز در حال عبور هستند.

وی افزود: در طول مدتی که ما در جمع خدمتگزاران زائرین عتبات عالیات در موکب حضرت سیدالشهدا هستیم بطور 24 ساعته دسته های عظیم سوگواران حسینی با نیت شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی از این مرز عبور می کنند.

به گفته رفعت مرز شلمچه با امکانات بسیار خوبی که فراهم شده پذیرای زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است و زائران افغانستانی چه کسانی که مقیم جمهوری اسلامی ایران هستند و چه کسانی که از افغانستان می آیند بطور منظم در حال خروج از مرز شلمچه هستند.

مسوول موکب سیدالشهدا یادآور شد تمام زائرانی که بصورت ترانزیت از طریق ایران وارد عراق می شوند و یا افرادی که از داخل ایران موفق به اخذ ویزا شده اند از مرز شلمچه عبور می کنند.

وی اضافه کرد: امروز زائران حسینی از اقسا نقاط جهان و حتی مناطقی که تصورش بعید است به نام امام حسین علیه السلام و شرکت در کنگره عظیم اربعین دسته دسته وارد عراق می شوند.

 

کلیدواژه