عقرب 05, 1397 15:57 Asia/Kabul
  • رأی الیوم: رییس جمهوری آمریکا پادشاه حقیقی عربستان

رأی الیوم: کسانی که تفاسیر خبرهای تلویزیونی را درباره رویدادهای احتمالی پس از قتل «جمال خاشقجی»، دنبال می کنند، تصور می کنند که پس از این حادثه، جهان وارد یک مرحله جدید از روابط  بین المللی خواهد شد.

«عبد الستار قاسم» در مقاله ای تحلیلی که در پایگاه خبری رأی الیوم منتشر شد، می نویسد، دنبال کنندگان خبرهای  مربوط به قتل روزنامه نگار سعودی چنین می پندارند که با این حادثه، مرحله ای جدید از روابط بین المللی شکل خواهد گرفت و درپی آن برخی نظام ها نابود و نظام های دیگری شکل خواهند گرفت وملت ها در فضایی از آزادی و رفاه به سر خواهند برد.

قهرمان روایت های تکان دهنده خیالی درباره این رویداد نیز«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی است که به بیان اظهارات مختلف به ویژه درباره فلسطینیان و سلب حقوق آنها در سرزمین مادری شان، بسیار شهرت دارد.

رسانه های مختلف خبری ادعا می کنند که آمریکا و شرکایِ سرمایه گذارِ اروپاییِ عربستان سعودی، رژیم این کشور را به شدت مجازات خواهند کرد.

به اعتقاد رسانه های خبری، آمریکا و اروپا تدابیر اقتصادی، امنیتی و سیاسی را علیه نظام سعودی اتخاذ خواهند کرد.

به گفته این رسانه های خبری، غرب بدون در نظر گرفتن منافع خود در منطقه، به ایجاد تغییرات سیاسی اقدام خواهد کرد؛ اما به دلایلی که ذکر خواهد شد، چنین تصوری بیانگر سادگی رسانه های خبری و کارکنان آنهاست.

1- کشورهای استعمارگر غربی عاملان شکل گیری رژیم ها و فئودالیسم های عربی و سپس جدایی آنها بر اساس معیارهایی بوده اند که در خدمت منافع استعماری باشند.

تجزیه سرزمین بلاد شام و شبه جزیره العرب و ایجاد رژیم های قبیله ای، اقداماتی بوده اند که فقط در راستای خدمت به منافع استعمارگران غربی، انجام شده اند.

کشورهای استعماری با توطئه علیه ملت های عربی، قبایل متعصب و نژادپرست و جنایتکار را بر آنها حکمفرما کرد اند. درگیری های داخلی کشورهای عربی و درگیری میان این کشورها با یکدیگر، به سود استعمارگران و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

2- کشورهای استعمارگرِ اروپای غربی و آمریکا، همان کشورهایی هستند که از استبداد و به بردگی کشیدن ملت ها حمایت کرده از رژیم های مستبد عربی در راستای منافع اقتصادی رژیم صهیونیستی و مصلحت این رژیم پشتیبانی کرده اند.

کشورهای غربی ملت های عرب را از آزادی و حق تعیین سرنوشت خود و تحمیل خواسته هایشان به سران کشورهای عربی محروم کرده اند.

3- رژیم های عربی از چند جهت گاو شیرده کشورهای استعمارگر به شمار می روند؛ حکام عرب به خاطر فساد اخلاقی و در راستای برآورده ساختن نیازهای شهوانی خود، راهی کشورهای استعماری شده و ثروت کشورهای عربی را صرف عیش و نوش خود در خانه های فساد، مراکز تفریحی و قمارخانه های این کشورها می کنند.

از این رو غرب از فساد و انحطاط اخلاقی حکام عربی بهره برداری می کند.

4- کشورهای استعمارگر، صادرکنندگان تسلیحات به کشورهای عربی هستند که نه با فنون جنگی آشنایی دارند و نه جنگجویان ماهر در اختیار دارند. کشورهای عربیِ نفت خیز میلیاردها دلار سلاح خریداری می کنند و به همین سبب کارخانه های تسلیحاتی توانسته اند تا امروز به کار خود ادامه دهند.

کشورهای ثروتمند عربی حتی اگر برای پرکردن انبارهای تسلیحاتی خود سلاح خریداری نکنند، این سلاح ها را برای گسترش فساد و تروریسم در دیگر کشورها، خریداری می کنند.

شایع است که کشورهای دارای نفت، نه به منظور دفاع از خود بلکه با هدف بازگرداندن پول نفت به کشورهایی که این ماده را خریداری کرده اند و همچنین به خاطر ایجاد فتنه و آشوب در منطقه عربی و اسلامی، اقدام به خرید سلاح می کنند.

5- بیشتر رژیم های عربی کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی به شمار می روند که نباید آنها را نادیده گرفت. تروریست های عرب حامیان تروریست های صهیونیست هستند و همه تروریست ها ملتی واحد به شمار می روند.

عربستان سعودی بیش از دیگر کشورهای عربی حافظ منافع کشورهای استعماری در منطقه عربی اسلامی به شمار می رود.

6- آمریکا و رژیم های عربی به ویژه رژیم آل سعود در زمینه تروریسم با یکدیگر همکاری می کنند.

آمریکا بیش از دیگر کشورهای استعمارگر علیه ملت ها و منابع کشورها، مرتکب جرم و جنایت شده است. درست است که استعمار پیر یعنی بریتانیا و فرانسه نیز جنایاتی را علیه ملت های مختلف مرتکب شده اند، اما آمریکا در قتل، غارت، چنگ اندازی بر منابع کشورها، سلب آزادی، گرسنه نگاه داشتن مردم و اتخاذ تدابیری برای مجازات آنها، گوی سبقت را از انگلیس "استعمار پیر" ربوده است.

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، حمله به کره شمالی و جنگ با این کشور، جنگ با ویتنام، محاصره اتحاد جماهیر شوروی، حضور در لبنان و ارائه انواع کمک ها به رژیم صهیونیستی، حمله به جمهوری دومینیکن و پاناما، توطئه در شیلی، همکاری با عربستان سعودی برای توطئه علیه نیکاراگوئه، جنگ با افغانستان، عراق، سوریه، یمن و لیبی، همگی بخشی از اقدامات جنایتکارانه آمریکا به شمار می روند.

آمریکا از نظر تاریخی بیش از دیگر کشورها علیه غیرنظامیان مرتکب قتل شده و در گرسنه نگه داشتن ملت ها، تضعیف روحی و معنوی و از هم گسختگی آنها و نابودی اقتصاد کشورها، نقش داشته است.

تعداد غیرنظامیانی که در سراسر جهان توسط آمریکا کشته شده اند، بیش از کسانی است که در عصرها و دوره های مختلف قربانی شده اند. این کشور در مجازات ملت ها و دولت ها، حرفه ای عمل می کند.

آمریکا در دوره ریاست جمهوری «جمال عبد الناصر» در مصر، سال ها این کشور را تحت محاصره خود درآورد. کوبا را محاصره کرده و علیه ونزوئلا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، تدابیری را اتخاذ کرده است. از سال 1979 ایران را تحریم کرده و کشورهای عربی را به جنگ علیه این کشور تحریک می کند.

سودان، لیبی، عراق تحریم شدند و سوریه هنوز محاصره است. آمریکا در جنگ با یمن و محاصره مردم این کشور نقش دارد.

بر این اساس از نظر اقدامات تروریستی، گرسنه نگه داشتن ملت ها، نابودی اقتصاد کشورها و قتل و غارت مردم، آمریکا در رتبه نخست جهان قرار دارد.

در این میان عربستان سعودی نیز در انجام اقدامات تروریستی فرصت را از دست نداده است. این کشور نه تنها عراق، سوریه و یمن را ویران کرد، در تخریب لیبی مشارکت داشت، بلکه اگر حزب الله نبود، لبنان را نیز به خاک و خون می کشید.

تلاش برای تضعیف اقتصاد ایران و روسیه و محاصره قطر با همراهی همپیمانان منطقه ای خود از دیگر اقدمات آل سعود است.

با توجه به حمایت های آمریکا از ریاض، این رژیم برای جلب رضایت واشنگتن، اقدامات خود را تا آمریکای لاتین پیش برده است.

آمریکا و عربستان سعودی به عنوان دو متحد در زمینه فعالیت های تروریستی با یکدیگر همکاری داشته و در هر نقطه از جهان در برابر جنبش های مقاومت علیه استعمار و اشغالگری و همچنین حکومت هایی که در جهت سیاست های آنها حرکت نمی کنند، می ایستند.

منافع آمریکا در بهره برداری از منابع و ثروت عربستان سعودی نهفته است و حمایت از آمریکا به سود ریاض است.

بر این اساس، حقیقتِ عینی، قوی تر از حدس و گمان های رسانه ای است.

به دنبال انتشار خبرهای مربوط به قتل قاشقجی و موضعگیری های رسانه ای و سیاسی جهان در ارتباط با این رویداد، آمریکا در تبلیغات رسانه ای، به ناچار اظهاراتی علیه عربستان بیان کرد اما در نهایت همپیمان نزدیک خود را از دست نخواهد داد زیرا در حقیقت باید رییس جمهوری آمریکا را همان پادشاه عربستان دانست.