تشدید تدابیر امنیتی در بغداد و شهرهای جنوبی عراق به مناسبت اربعین حسینی
(last modified 1397-08-06T12:15:50+00:00 )
عقرب 06, 1397 16:45 Asia/Kabul
  • تشدید تدابیر امنیتی در بغداد و شهرهای جنوبی عراق به مناسبت اربعین حسینی

فرماندهی عملیات مرکزی الحشد الشعبی عراق، چندین پهپاد به همراه شمار زیادی از نیروهای نظامی را با هدف تامین امنیت زائران اربعین حسینی(ع) در استان‌های جنوبی و بغداد مستقر کرده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری ایسنا، این فرماندهی اعلام کرد: انتقال پهپادها برای نظارت بر حریم هوایی و رصد هرگونه تحرک مشکوک و تقویت تلاش‌های اطلاعاتی و تبادل اطلاعاتی در این مناطق  است.

 فرماندهی پلیس استان "ذی‌قار" نیز از مشارکت هنگ دوم نیروهای واکنش سریع  و استقرار در مسیر بخش "الحیدریه" تا شهر کربلا به منظور حمایت از زائران اربعین حسینی (ع)خبر داد.

 سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق هم اعلام کرد، شمار اعضای هیئت‌هایی که از خارج به منظور برگزاری مراسم زیارت اربعین به عراق وارد می‌شوند، افزایش یافته است. 

خبردیگر اینکه، مردم و مسئولان نجف اشرف با خودروهای سبک و سنگین برای تسهیل انتقال رایگان زوار اباعبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی به سوی کربلا بسیج شدند. 

 20 ماه صفر 1440 هجری قمری (30 اکتبر 2018)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا می‌شوند.

کلیدواژه