اربعین به نماد مهم در جهان اسلام تبدیل شده است
(last modified Tue, 30 Oct 2018 07:49:12 GMT )
عقرب 08, 1397 12:19 Asia/Kabul
  •  اربعین به نماد مهم در جهان اسلام تبدیل شده است

معاون اول رییس جمهوری ایران مردمی بودن را از ویژگی‌های اصلی راهپیمایی اربعین دانست و گفت: اربعین امروز ، به یک نماد بسیار مهم در جهان اسلام تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز سه شنبه مصادف با اربعین حسینی در فرودگاه نجف گفت: راهپیمایی اربعین احیاگر اسلام ظلم ستیز است و میلیون ها مسلمان عاشق امام حسین (ع) در این روز در مرسم اربعین و این راهپیمایی عظیم شرکت می کنند.

معاون اول رییس جمهوری ایران اظهار داشت: این راهپیمایی به یکی از نمادهای قدرت ملت مسلمان به خصوص مردم و دولت ایران و عراق تبدیل شده است.

معاون اول رییس جمهوری همچنین در دیدار با «سید جواد الیاسری» استاندار نجف نیز گفت: حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در عراق آثار مادی و معنوی بسیاری دارد که باید همیشه آن را زنده نگه داشت.

«اسحاق جهانگیری» افزود: باید از مراجع بزرگ تقلید نجف که با راهنمایی های خود باعث برگزاری بهتر این مراسم معنوی شده اند، تشکر کرد.

استاندار نجف نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مردم عراق و شهر نجف افتخار می کنند که میزبان زائران امام حسین (ع) به ویژه زائران ایرانی و معاون اول رییس جمهوری ایران هستند، گفت: اربعین نقش بسزایی در تحکیم روابط دو کشور و دو ملت دارد.

امروز (سه‌شنبه) بیستم صفر 1440 هجری قمری (هشتم عقرب) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است.

میلیون‌ها زائر از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا شده‌اند. 

حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان؛ دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.

 

کلیدواژه