عقرب 10, 1397 09:53 Asia/Kabul
  •  برگزاری کنفرانس بین‌المللی امام حسین (ع) در کربلا

اندیشمندان و شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی امام حسین (ع) در کربلا، اربعین را نماد وحدت و برادری مسلمانان، ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی آنان دانستند.

ششمین کنفرانس بین‌المللی امام حسین (ع) با حضور اندیشمندان کشورهای مختلف به همت موسسه المصطفی روز چهارشنبه در سالن سیدالاوصیاء حرم حسینی (ع) در کربلا برگزار شد.

پژوهشگرانی از ایران، عراق، فرانسه، آمریکا و پاکستان در این کنفرانس بین‌المللی، درباره تاثیر اربعین و نهضت حسینی (ع) در بین مظلومان و آزادیخواهان جهان و ابعاد معنوی، فرهنگی، عقیدتی و اخلاقی زیارت اربعین سخنرانی و تاکید کردند: اربعین همچون سکویی است که انسان را به رستگاری می‌رساند. 

سخنرانان در ششمین کنفرانس بین‌المللی امام حسین (ع) نقش کنگره اربعین را در همدلی و همبستگی پیروان ادیان مختلف مهم دانستند و تاکید کردند: اهداف نهضت حسینی و الگو قراردادن سیره امام حسین (ع) در حال گسترش است و با توجه به ظرفیت فزاینده پیاده‎روی و زیارت اربعین، این پدیده از خصلت جهانی شدن برخوردار است.

خانم «مارگارتا ماریا» پژهشگر فرانسوی در ششمین کنفرانس بین‌المللی امام حسین (ع) گفت: اربعین حسینی سمبل مقاومت و فرصتی برای مسلمانان است که در مسیر مبارزه با استکبار جهانی و کشورهایی که به‌دنبال منافع اقتصادی خود هستند، متحد شوند.

در همین حال؛ میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف از جمله ایران روز سه‌شنبه با پای پیاده خود را به بین‌الحرمین در کربلا رساندند و بار دیگر با آرمان‌ها و راه امام حسین (ع) تجدید میثاق کردند.   

اجتماع میلیونی دلدادگان حسینی (ع) در کربلا درسایه امنیت‌پایدار نشان داد، راه مقاومت حسینی ادامه دارد و توطئه دشمنان برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان راه به‌جایی نخواهد برد. 

کلیدواژه