اقدام عجیب دونالد ترامپ برای معرفی خود به عنوان ضد قهرمان علیه ایران
(last modified 1397-08-13T12:02:07+00:00 )
عقرب 13, 1397 16:32 Asia/Kabul

اقدام دونالد ترامپ برای انتشار تصویری از خودش در فضای مجازی به عنوان ضد قهرمان علیه ایران آنقدر عجیب بوده که واکنش های داخلی و خارجی را برانگیخته است

کارشناس سیاسی ایرانی گفت: اقدام دونالد ترامپ برای انتشار تصویری از خودش در فضای مجازی به عنوان ضد قهرمان علیه ایران آنقدر عجیب بوده که واکنش های داخلی و خارجی را برانگیخته است.  

دکتر سید رضا میرطاهر در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: اقدام عجیب دونالد ترامپ در انتشار تصویری از خودش در فضای مجازی و بویژه تویتر که مطابق با یکی از سریال های معروف خارجی است و تلاش کرده خود را به عنوان یک ضد قهرمان مطرح کند، واکنش های شدیدی را در داخل و خارج از امریکا به همراه داشته و از جانب بسیاری از کاربران با تمسخر مواجه شده است.

وی افزود: اما به نظر می رسد که امریکایی ها در چند بعد کارزاری را علیه ایران به راه انداخته اند که هدف آن ها به شکست کشاندن این کشور هم در بعد اقتصادی و هم در بعد جنگ روانی است. اما این اقدامات و تحریم ها چیز جدیدی نیست و سابقه چهل ساله دارد، ایران هم نشان داده که هیچ گاه در برابر این تحریم ها قد خم نمی کند و قادر است که اقدامات مقابله ای زیادی را انجام دهد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: با وجود اعلامی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا کرده بود مبنی بر اینکه صادرات نفت ایران را در چهارم نوامبر (13 عقرب) به صفر خواهد رساند اما به نظر می رسد که این مساله تحقق پیدا نکرده است.

به گفته میرطاهر هشت کشور حداقل بصورت موقت از معافیت های نفتی برخوردار شده اند و این نشان می دهد که دونالد ترامپ نتوانسته این کشورها را قانع کند که بصورت ناگهانی خرید نفت از ایران را متوقف کنند.  در عین حال اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از اقدامات امریکا اعلام کرده که به زودی سازو کارهای مالی مستقلی را راه اندازی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این مساله سبب خواهد شد امریکا آنگونه که قول داده نخواهد توانست شدیدترین تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کند، تحریم هایی که هدف آن وادار کردن ایران به تسلیم است.

 

کلیدواژه