مردم بامیان از اشرف غنی به خاطر قومی خواندن جنگ ارزگان عصبانی هستند
(last modified 1397-08-20T13:55:55+00:00 )
عقرب 20, 1397 18:25 Asia/Kabul

همزمان با سفر اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به ولایت بامیان، شماری از شهروندان و فعالان مدنی در این ولایت تظاهرات اعتراضی برپا کرده اند.

مسئول خبرگزاری اطلس و کارشناس سیاسی گفت: مردم بامیان سفر اشرف غنی را انتخاباتی می دانند و با توجه به وعده های عملی نشده از او عصبانی هستند.

«سید احمد موسوی مبلغ»، کارشناس امور سیاسی و مسئول خبرگزاری اطلس در گفت و گو با برنامه «انعکاس» رادیو دری درباره تظاهرات مردم بامیان گفت: با آن که انتظار می رفت سفر اشرف غنی در ولایت های مرکزی پروژه های انکشافی در این مناطق آغاز شود ولی مردم خیلی امیدوار نیستند و این سفر اشرف غنی را با توجه به انتخابات پیش رو بیشتر انتخاباتی می دانند.

وی افزود: با توجه به این که اشرف غنی در انتخابات گذشته کمترین رای را از این مناطق داشته است، تلاش می کند تا با وعده  افتتاح پروژه های انکشافی، توجه مردم را به خود جلب کند.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما امکان راه اندازی هیچ پروژه ای در این مناطق وجود ندارد و از سوی همزمان با سفر رئیس جمهور افغانستان به بامیان جنگ شدیدی را ما در ارزگان خاص، جاغوری و مالستان شاهد بودیم.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در این جنگ ها حکومت مرکزی به کمک مردم نیامد و امکانات لازم را نیز در اختیار آنان قرار نداد و علاوه بر آن، این جنگ های را که بیش از 50 نفر از مردم منطقه کشته شده اند آن را قومی اعلام کرد و احساسات مردم را بر انگیخت.

وی ادامه داد: مردم در حال حاضر عصبانی هستند و می گویند رئیس جمهور قبل از آنکه سفرهای نمایشی خود را آغاز کند باید از جان و مال آن ها حمایت می کرد.

مبلغ خاطر نشان ساخت: یک سابقه منفی هم از اشرف غنی از گذشته در ذهن مردم بامیان وجود دارد و آن هم پروژه تاپی است که قرار بوده مسیر انتقال برق از بامیان بگذرد که حکومت جلو این کار را گرفت و این باعث عصبانیت مردم شد.