عقرب 27, 1397 17:19 Asia/Kabul

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای علمای افغانستان در واکنش به گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه واشنگتن در باره حمایت ایران از لشکر فاطمیون هشدار داد" حلقات استخباراتی آمریکا و عربستان سعودی در صدد تخریب مناسبات حسنه ایران و افغانستان هستند.

رضوانی بامیانی در مصاحبه با رادیو دری گفت " لشکر فاطمیون متشکل از نیروهای افغانستانی است که طبق عقاید شخصی و دینی خود برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در برابر حملات تروریست ها در سوریه حضور یافتند و نقش مهمی در شکست گروه تروریستی داعش داشتند.

وی تصریح نمود "در مقابل لشگر فاطمیون ، عربستان سعودی تعداد قابل توجهی از جوانان افغانستانی را برای پیوستن به گروههای تروریستی  استخدام کرده است با این حال موسسه های آمریکایی هیچ گزارشی درباره آنها تهیه نمی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای علمای افغانستان افزود"کشورهایی مثل آمریکا و رژیم سعودی برای ضربه زدن به ایران با انتشار گزارشهای دروغین می خواهند مردم افغانستان را تحریک کنند تا مانع گسترش روزافزون روابط دو کشور شوند.

وی با یادآوری همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با افغانستان در پذیرایی از میلیونها مهاجر در چند دهه اخیر،تحصیل صدها هزار دانش آموز و محصل وکمکهای ایران در بازسازی افغانستان تاکید کرد "ایرانیان و افغانستانیها با بصیرت و درایت در مقابل این توطئه ها و دسیسه ها هوشیار هستند.

 

کلیدواژه