جدی 10, 1397 16:20 Asia/Kabul
  •  مولفه های پیروزی ملت فلسطین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای ،رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: "فلسطین با قدرت خواهد ماند و به لطف الهی در آینده نه چندان دور، پیروزی نهایی ملت فلسطین محقق خواهد شد."

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در دیدار «زیاد النَخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه با اشاره به یک معادله روشن در قضیه فلسطین افزودند: "براساس این معادله اگر مقاومت کنید پیروز خواهید بود و اگر مقاومت نکنید پیروزی نخواهید داشت اما به فضل الهی، مردم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکنون مقاومت کرده و پیروز بوده اند."

بی شک سرنوشت فلسطین درروشهای سازشکارانه و در قالب طرح های امریکا –اسراییل تعیین نخواهد شد . واقعیت این است که جریان مقاومت  و مبارزه  و روحیه شهادت طلبی در مقابل رژیم غاصب و پشتیبانانش  ،تا کنون مانع از تحقق نقشه ها ی شوم  امریکا ؛ اسراییل و عربستان در کمرنگ کردن  مسئله فلسطین  شده است  . در آینده نیز  تنها مولفه ای که می تواند عزّت و هویت را به ملت فلسطین باز گرداند ؛ استمرار جریان مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار است. مقاومت ؛امروز در مقایسه با گذشته از ظرفیت و توانمندی بالایی در برابر متجاوزان برخوردار است و در مقابل اسرائیل ایستاده وهرگز  اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی به اهداف پلید خود برسد.آنگونه که دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین  تاکید کرده است  ؛مردم فلسطین مصمم تر از گذشته تا پیروزی کامل به راه خود ادامه خواهند داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص به دستاوردهای مقاومت اشاره  و خاطرنشان کردند: رژیم صهیونیستی که در دو جنگ قبلی با گروههای مقاومت، در بُرهه‌ای بعد از ۲۲ روز و در بُرهه‌ای دیگر بعد از ۸ روز درخواست آتش بس کرد، در آخرین درگیری، بعد از ۴۸ ساعت خواستار آتش بس شد و این به معنی به زانو درآمدن رژیم غاصب صهیونیستی است.

بدیهی است در کنار جریان مقاومت ؛ پشتیبانی از حقوق مسلم مردم ستمدیده و آواره فلسطین و حمایت همه جانبه از آنان برای بیرون راندن متجاوزان صهیونیستی از سراسر سرزمین فلسطین بخشی از مسؤولیت های  کشورهای اسلامی  است .بر اساس همین مسوولیت ؛ حمایت از فلسطین  درمواضع همیشگی جمهوری اسلامی انعکاس دارد  .از اینروست  که رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند ؛ "فشارهای سنگین جبهه استکبار به جمهوری اسلامی هرگز موجب نخواهد شد تا ما از وظیفه الهی، دینی و عقلانی خود در حمایت از فلسطین منصرف شویم."

بی تردید سرنوشت ملتی که حقوق اش پایمال و از سرزمین خود اواره شده است تنها با ایستادگی مقابل رژیم متجاوز و غاصب ؛ مشخص خواهد شد .

خیام الزعبی تحلیلگر مسائل فلسطین معتقد است وحدت و مقاومت تنها راه آزادسازی قدس و سرزمین‌های فلسطین است.

وی  می گوید : "ما اکنون در برابر یک چالش بزرگ قرار داریم که نیاز دارد راهبردها و سازوکارهای خود را تغییر دهیم. زیرا دیگر با شیوه های گذشته نمی توان به نتایج ملموسی رسید. رژیم اسرائیل روند سیاسی و همه طرح ها و ابتکارعمل هایی را که برای حل مساله فلسطین مطرح می شود، نمی پذیرد. اکنون بهترین گزینه برای مقابله با اشغالگران ادامه  مبارزه و مقاومت با همه شیوه ها و شکستن سکوت در برابر روند شهرک سازی اسرائیل و یهودی سازی مداوم قدس است."

استمرار این ایستادگی ، قطعا سرنوشت فلسطین را در راستای ارمان ملت فلسطین رقم خواهد زد. چنانکه حضرت آیت الله خامنه ای، علت پیروزی‌های مستمر ملت فلسطین در سالهای اخیر را ایستادگی و مقاومت عنوان کردند و گفتند : در آینده و تا زمانی که مقاومت وجود داشته باشد، روند افول و زوال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

کلیدواژه