جدی 16, 1397 13:09 Asia/Kabul

پس از درگیری بوجود آمده میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح در ولسوالی دره صوف اوضاع امنیتی به حالت عادی بازگشته است

سخنگوی والی ولایت سمنگان در شمال افغانستان گفت: پس از درگیری بوجود آمده میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح در ولسوالی دره صوف اوضاع امنیتی به حالت عادی بازگشته است.

محمد صدیق عزیزی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: طالبان به یکی از پاسگاه های امنیتی در ولسوالی دره صوف حمله کردند که در نتیجه دو تن از نیروهای امنیتی شهید و سه نفر از آنان زخمی شدند و طبق اطلاعات موجود پنج تن از نیروهای طالبان هم در این درگیری کشته شدند. اما در حال حاضر وضعیت عادی و سربازان در پاسگاه ها مستقر هستند.

وی برخی گزارش ها در رابطه با باج گیری طالبان از رانندگان در مسیر راه ها در این ولایت را رد کرد و گفت: در صورتی که چنین وقایعی رخ دهد رانندگان می توانند شکایت کتبی خود را به ادارات مربوطه ارایه کنند.

سخنگوی والی ولایت سمنگان در رابطه با حفاظت از معادن این ولایت و جلوگیری از استخراج غیرقانونی آن ها هم گفت: پیشنهاد ایجاد تشکیلاتی در این زمینه شده و وعده پذیرش هم از سوی مقامات ذیربط داده شده است، ما درخواست ایجاد یک قطعه 300 نفری حفاظت از معادن را داده ایم که در حال طی مراحل است.

عزیزی اظهار کرد: استخراج از معادن زغال سنگ ولایت سمنگان در حال انجام است و مشکل امنیتی هم در این زمینه وجود ندارد، امکانات استخراج هم نسبت به سال های قبل بهتر شده اما به دنبال آن هستیم که امکانات و وسایل جدیدتر تهیه شود تا استخراج از معادن زغال سنگ بصورت معیاری انجام شود.

وی اضافه کرد: هیات های موظف از ارگان های ذیربط برای بازرسی از ایمنی کارگران معادن هم در محل حضور دارند و امکانات مربوط به ایمنی کارگران نیز نسبت به گذشته بهتر شده است.

 

کلیدواژه