جدی 23, 1397 14:55 Asia/Kabul
  • استقبال از طرح وزارت داخله افغانستان برای قانونمند کردن حمل سلاح

کارشناسان با استقبال از اقدام وزارت داخله افغانستان در محدود ساختن حضور محافظین شخصی مسلح گفتند " هزاران تن در کابل و ولایات ،محافظین مسلح دارند و باید حمل سلاح تحت ضوابط و معیارهای مشخص قرار بگیرد.

سمیع الله سیحون در مصاحبه با برنامه انعکاس رادیو دری گفت "سرپرست وزارت داخله در نظر دارد که از بی نظمی ها و فعالیت افراد خودسر جلوگیری کند که با استقبال مردم روبرو شده است.

وی افزود "اگر برنامه های وزارت داخله  مقطعی نباشد قطعا به بهبود امنیت کمک خواهد کرد.

دانشیار کارشناس اقتصادی هم در مصاحبه با برنامه انعکاس رادیو دری گفت"طبق دستور وزارت داخله ،تنها برای اشخاصی جواز اسلحه صادر خواهد کرد که اسم‌شان شامل فهرست مالیه‌دهندگان وزارت مالیه باشد.

وی با استقبال از این طرح تاکید کرد "ما فاقد سیستم مالیه دهی شفاف هستیم و به همین علت میزان فرار مالیاتی در افغانستان بسیار گسترده است .

دانشیار افزود "داشتن نظام مالیاتی شفاف و کارآمد از ارکان محوری نظام های اقتصادی محسوب می گردد وباعث بالا بردن رضایت مندی اکثریت شهروندان می شود.

کارشناس اقتصادی تاکید کرد "ایجاد سیستم مالیه دهی دقیق در تمام بخشها به شمول محافظین خصوصی ، ضمن افزایش عواید دولت کمک می کند تا اقتصاد مافیایی به اقتصاد مشروع و قانونمند تبدیل شود .

 

کلیدواژه