استیصال امریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران
(last modified Wed, 16 Jan 2019 13:06:15 GMT )
جدی 26, 1397 17:36 Asia/Kabul
  • استیصال امریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران

تحلیلگر افغانستانی ؛ بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار مسلمان شبکه پرس‌تی‌وی ایران را نشانه استیصال امریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران دانست.

پلیس آمریکا، «مرضیه هاشمی» خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه‌ی پرس تی‌وی را که برای دیدار با خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود، بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت کرد.

دکتر سید وحید ظهوری حسینی در مصاحبه با برنامه انعکاس رادیو دری "ضمن تاکید برآزادی فوری خانم هاشمی گفت" مسئولیت این اقدام خصمانه به عهده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است .

وی با اشاره به اقدامات غیرمتعارف ترامپ در سطح بین المللی تاکید کرد" همین رویکرد خصمانه در برابر همسایه اش مکزیک، عامل ادامه روند تعطیلی دولت این کشور است.

تحلیلگر افغانستانی افزود " رفتار زشت  مأموران دولت آمریکا با این شهروند مسلمان آمریکایی، نقض فاحش حقوق بشر است و نشان می دهد که دولت آمریکا در کنار زیرپاگذاشتن قطعنامه های مهم بین المللی ،این بار قطعنامه حقوق بشر را زیر پا گذاشته است.

دکتر سید رضا میرطاهر کارشناس حقوق بین الملل هم در مصاحبه با رادیو دری ،خواستار واکنش سریع دیده بان حقوق بشر و عفوبین الملل شد و گفت مرضیه هاشمی بدون تفهیم اتهام و در بدترین شرایط بازداشت شده است

وی افزود "هاشمی در تماس تلفنی به خانواده خود گفته است که عوامل این بازداشتگاه رفتار توهین آمیز و نامناسبی با او داشته و حجاب او را برداشته اند.

به باور وی؛" آمریکا  با اعمال فشارهای  روحی بر خانم هاشمی در صدد است تا وی را وادار به پذیرش برخی اتهامات نماید.

 

کلیدواژه