جدی 27, 1397 16:50 Asia/Kabul

آمریکا در مبارزه با تروریسم در افغانستان صادق نبوده است، نه نیروهای نظامی افغانستان را آموزش می دهد و نه هم امکانات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهد که بتوانند با تروریسم مبارزه کنند.

 

کارشناس سیاسی افغان، نیروهای امنیتی افغانستان توانستند که در شرایط مختلف در مقابل نیروهای تروریستی از خود واکنش نشان دهند و باید قدردان آن ها بود که از تمامیت ارضی و از حیثیت مردم خود دارند دفاع می کنند.

سید احمد موسوی مبلغ مسئول خبرگزاری اطلس و کارشناسی سیاسی در گفت و گو با رادیو دری، ضمن تمجید از جان فشانی های نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریسم در افغانستان گفت: نباید از نظر دور داشت که از نگاه سخت افزار و نرم افزار نیروهای امنیتی افغانستان متکی به خود نیستند، بلکه هم از نظر تجهیزات و هم برنامه های عملیاتی متکی به نیروهای خارجی هستند.

وی افزود: در حال حاضر نیروی انسانی و جنگ فیزیکی توسط افغان ها انجام می شود ولی امکانات در اختیار آمریکایی ها است.

این کارشناس افغان در ادامه تصریح کرد: متاسفانه آمریکا در مبارزه با تروریسم در افغانستان صادق نبوده است و مهم ترین دلیل این است که نه نیروهای نظامی افغانستان را آمریکای ها آموزش می دهند و نه هم امکانات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهند که بتوانند با تروریسم مبارزه کنند.

مبلغ تاکید کرد: حتی در سال 2014 که آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان بود، آمریکایی ها تمام امکانات پیش رفته خود را که نتوانستند به آمریکا منتقل کنند همه را منهدم کردند و حاضر نشدند ان ها را در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار دهند.

این روزنامه نگار افغان اضافه کرد: تمام شواهد نشان می دهد که آمریکا به دنبال توانمند سازی نیروهای امنیتی افغانستان نیست. 

 

کلیدواژه