انقلاب اسلامی ایران برای مسلمان جهان سراسر درس، پند و اندرز است
(last modified 1397-11-21T14:49:51+00:00 )
دلو 21, 1397 19:19 Asia/Kabul

انقلاب اسلامی ایران برای مسلمان جهان در راستای تعیین سرنوشت خودشان سراسر درس، اندرز و پند است

فعال فرهنگی و رسانه ای افغان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برای مسلمان جهان در راستای تعیین سرنوشت خودشان سراسر درس، اندرز و پند است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مشهد گفت: این انقلاب سراسر درس، دارای طرح ها، راه ها و نقشه هایی برای به نمایش گذاشتن اراده مردم مسلمان در راستای تعیین سرنوشت خودشان است.

وی افزود: اگر مسلمانان جهان بخصوص مردم مسلمان افغانستان از این انقلاب درس بگیرند، از بنیانگذار این انقلاب حضرت امام خمینی (ره) پیام دریافت کرده و راهنمایی بگیرند و از رهبری فعلی انقلاب حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی پیام دریافت کنند، در برابر تمام مصیبت ها و مشکلات ناشی از دوری از اسلام، انقلاب و راه ائمه معصومین علیهم السلام فایق خواهند آمد.

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان تاکید کرد: آن ها از این طریق خواهند توانست یک حکومت مقتدر اسلامی در افغانستان برپا کنند.  

حسینی مزاری اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی که از دل این انقلاب برآمده، برای جهان اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است، دلیل اهمیت این انقلاب هم آن است که ماحصل تلاش های فراوان و خون دادن های پیامبران الهی و امامان معصوم، بزرگان دینی و مبارزان راه خدا و آزادی است.

این روحانی افغان گفت: بنابراین اگر ما از این انقلاب تجلیل و از این نظام حمایت کنیم در حقیقت تجلیل و حمایت از پیامبران خدا، امامان معصوم و بزرگان دین، مبارزان و مجاهدان راه خدا و خون  شهدایی است که در راه خدا در طول تاریخ برای برقراری یک حکومت اسلامی ریخته شده است.

رئیس خبرگزاری صدای افغان عنوان کرد: از اینرو حضور مهاجرین افغان در راهپیمایی 22 بهمن از این بابت اهمیت دارد که نشان می دهد مردم افغانستان چه در داخل کشورشان و چه در ایران اهمیت این انقلاب و این نظام را درک کرده اند و برای حفاظت از این انقلاب و نظام از هیچ تلاش و ایثارگری و مبارزه و مجاهده دریغ نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مثابه حمایت از انقلاب و نظام اسلامی است و مهاجران با حضورشان در صحنه به وظیفه دینی و انسانی خود عمل می کنند و گام در راه خدا و حمایت از اهداف و برنامه های قرآن کریم و ائمه معصومین علیهم السلام می گذارند.

 

کلیدواژه