دلو 29, 1397 10:08 Asia/Kabul
  •  ایران جزو 11 کشور برتر جهان در ساخت زیردریایی

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه زیر دریایی"فاتح" برجسته ترین نماد اقتدار دانشی، تحقیقاتی، پژوهشی و صنعتی کشور است گفت: ایران جزو 11 کشور برتر جهان در ساخت زیردریایی است.

پیشرفته ترین زیردریایی ایران با نام "فاتح" روز یکشنبه به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق شد.

امیر دریادار «امیر رستگاری» معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران شامگاه یکشنبه در گفت وگو با شبکه دو تلویزیون ایران، با بیان اینکه بیش از 76 فناوری روز جهان در زیردریایی "فاتح" استفاده شده است اظهار کرد: این زیردریایی قابلیت آفندی و پدافندی بسیار خوبی را در زیر و سطح دریا دارد.

دریادار رستگاری، تحریم ایران توسط دشمنان را فرصتی برای پیشرفت عنوان کرد و افزود: در آینده نه چندان دور، نخستین توربین دریایی با توان بیش از 20 مگاوات برای شناورها توسط متخصصان ایرانی ساخته خواهد شد.

در همین زمینه؛ امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی، ایران از دانش و فناوری زیردریایی برخوردار نبود اظهار کرد: زیردریایی "فاتح" زنجیره نیروی دفاعی زیر آب ایران را تکمیل کرد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه کشورهای منطقه می توانند با کمک هم امنیت منطقه را به طور کامل برقرار کنند تصریح کرد: باید بیگانگان را از منطقه بیرون کرد زیرا این منطقه برای برقراری امنیت به حضور آنها نیازی ندارد.

کلیدواژه