حوت 14, 1397 16:28 Asia/Kabul

کارفرمایان ایرانی اتباع خارجی، کارفرمایان خارجی و خویش فرمایان هرچه زودتر برای شرکت در طرح سرشماری مشاغل مراجعه کنند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی گفت: کارفرمایان ایرانی اتباع خارجی، کارفرمایان خارجی و خویش فرمایان هرچه زودتر برای شرکت در طرح سرشماری مشاغل مراجعه کنند.

سید علی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: طرح سرشماری مشاغل اتباع خارجی در سراسر ایران آغاز شده و انتظار می رود که سه گروه در زمان تعیین شده در این طرح شرکت کنند و با توجه به بازه زمانی که تا شانزده اسفند ادامه دارد و یک بار تمدید شده، بعید است تمدید مجدد آن در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد: یک گروه از کسانی که باید مراجعه کنند کارفرمایان ایرانی هستند که اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز را به کار گرفته اند. گروه دیگر کارفرمایان افغانستانی و عراقی می باشند که اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز را به کارگیری کرده اند و گروه سوم هم اتباع خارجی خویش فرما هستند که خودشان کارگری ندارند و کارفرمایی انجام می دهند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی تاکید کرد: این افراد حتماً باید به دفاتر کفالت مراجعه کنند و طبق اطلاعاتی که دریافت شده، اتباع خارجی که در آمایش 13 شرکت کرده اند و شامل این طرح اشتغال می شوند، اگر در این طرح شرکت نکنند در آمایش 14 دچار اشکالات اداری می شوند و نسبت به فرایند آمایش 14 برای آن ها سخت گیری خواهد شد.

قاسمی با ابراز قدردانی از کسانی که از آغاز این طرح سرشماری مشاغل در آن شرکت کرده اند از افرادی که تاکنون مراجعه نکرده اند خواست، مراجعه کرده و کارگاه ها، کارفرمایان و کارگران خود را معرفی کنند.

به گفته این مقام مسول اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، هزینه های طرح هم مشخص است به گونه ای که کارفرمایان ایرانی مبلغ ده هزار تومان، برای کارگاه مبلغ ده هزار تومان، اتباع خارجی مجاز که در طرح های قبلی حضور داشته اند ده هزار تومان و اتباع غیرمجاز پانزده هزار تومان پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: طرح های سرشماری مبنای دستورالعمل هایی است که بعدها اجرا می شود و اتباع خارجی که در این طرح سرشماری شرکت نکرده باشند مورد توجه و شامل قوانینی که وضع می شود نخواهند بود.

 

کلیدواژه