بدون همکاری عناصری در درون دولت امکان انجام عملیات خرابکارانه در کابل وجود ندارد
(last modified Sun, 10 Mar 2019 09:08:00 GMT )
حوت 19, 1397 13:38 Asia/Kabul

بدون همکاری عناصری در درون دولت امکان عبورعناصر و مواد خرابکاری و انجام عملیات خرابکارانه در کابل وجود ندارد

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: بدون همکاری عناصری در درون دولت امکان امکان عبور عناصر و مواد خرابکاری و انجام عملیات خرابکارانه در کابل وجود ندارد.

محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اظهارات محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان در رابطه با دست داشتن حلقاتی در داخل حکومت در انفجار اخیر کابل در مراسم سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان اظهار داشت: احتمالاً گروه هایی پنهان از دشمنان مردم افغانستان به عنوان ستون پنجم دشمن در لایه های مختلف حکومت جا گرفته اند که هر از گاهی دست به اقداماتی می زنند.

وی افزود: بدون همکاری این گروه ها امکان نفوذ و عبور دشمنان اعم از طالبان و داعش از ایستگاه های بازرسی شهر کابل وجود ندارد و طبیعی است که برای انتقال عناصر و مواد خرابکاری زمینه سازی شده است.

به گفته این کارشناس افغان آنچه را که آقای محقق گفته، چیز جدیدی نیست چنانکه در حوادث گذشته هم این مسایل مطرح بوده و حتی انگشت اتهام به سوی برخی از افراد و عناصر مشخص دولتی هم نشانه رفته است.

مختاری تصریح کرد: اخیراً در ادامه حوادث گذشته حوادثی در حال وقوع است و از طرفی مذاکرات با طالبان هم به شکلی در جریان است و این حوادث می تواند حاکی از آن باشد که پایان جنگ با طالبان آغاز جنگ جدیدی در مقابل عناصر دیگری مانند داعش است.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت امنیتی، ایستگاه های بازرسی، نظارت خارجی ها و بالون های امنیتی که بر فرار شهر کابل برافراشته شده چنین حملاتی از سوی دشمن به تنهایی و بصورت مستقیم امکان پذیر نیست و کشف می شود، مگر اینکه زمینه سازی آن از سوی دست هایی از درون نظام و افرادی که ممکن است در لایه های حکومت رخنه کرده باشند، صورت گرفته باشد.

 

کلیدواژه