شیوه سفر رئیس جمهور ایران به عراق نشان دهنده اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی است
(last modified 1397-12-21T07:36:01+00:00 )
حوت 21, 1397 12:06 Asia/Kabul

سفر رئیس جمهور ایران به عراق با اعلام قبلی و با استقبال گرم مقامات سیاسی عراق نشان دهنده حقانیت و اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی است

کارشناس سیاسی ایرانی گفت: سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به عراق با اعلام قبلی و با استقبال گرم مقامات سیاسی عراق نشان دهنده حقانیت و اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی است.

محمد کمال ناصری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: این اقتدار در شرایطی به نمایش گذاشته شد که چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا یک سفر پنهانی دوساعته و بدون استقبال مسوولان عراقی به این کشور داشت.

وی افزود: تعدادی از کشورها که در چارچوب فعالیت های دشمنان عمل می کنند خواستار اتحاد دنیای اسلام و ارتباط کشورهای اسلامی نیستند و به دستور امریکا و اشاره رژیم صهیونیستی تلاش می کنند که مانع از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی بخصوص در روابط با همسایگانش شوند زیرا اینگونه روابط و سفرها نشان دهنده شکست امریکا و متحدینش در منطقه است.

به گفته این کارشناس سیاسی حکومت های مخالف روابط نزدیک کشورهای اسلامی منطقه باهم از جمله حکام عربستان سعودی، تلاش کرده اند که با سفرهایی به کشورهای منطقه مانند پاکستان، هند و چین فضایی را فراهم کنند که جمهوری اسلامی ایران با این کشورها همکاری نداشته باشد و می خواهند جای پایی در عراق برای خود باز کنند اما سیاستمداران و نیروهای تاثیرگذار در عراق بر این توطئه ها واقف هستند و همگام با ایران خواستار روابط دوجانبه می باشند و حتی خواستار روابط نیک با کشورهایی هستند که رفتار مناسبی ندارند.

ناصری عنوان کرد: طی سال های گذشته امریکا و کارگزاران منطقه ای اش بسیار تلاش کردند که وحدت جهان اسلام را به نحوی تخریب کنند که بتوانند اهداف خود را در سایه تفرقه امت اسلامی دنبال کنند،

از اینرو هرگونه مراوده و رفت و آمد میان مسوولان کشورهای اسلامی در فضای صمیمیت، دوستی، تفاهم و همکاری می تواند پاسخی به اقدامات خصمانه دشمنان امت اسلامی و کارگزاران منطقه ای شان باشد که دچار غفلت و دنیاپرستی هستند.

این کارشناس سیاسی با یادآوری اینکه عراق با کمک جمهوری اسلامی ایران از یک دوره فشار تروریست ها خارج شده و ملت عراق هم نگاه مثبتی به ایران دارند، اظهار کرد: از لحاظ اقتصادی هم کشورهای اسلامی باید پشتیبان همدیگر باشند و سفر آقای روحانی به عراق از نظر اقتصادی نیز می تواند برای دو کشور بسیار مفید و سازنده باشد.

وی با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به عراق گفت: چند روز قبل از سفر آقای روحانی به عراق، وزیر خارجه ایران با سفر به آن کشور مقدمات این سفر را فراهم کرد و توافقنامه ها و تفاهم نامه های مربوطه آماده شد و انتظار می رود که منشاء خیر و برکت برای هر دو ملت باشد.

 

کلیدواژه